ریاض در انزوای سیاسی قرار گرفته است

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: انتقاد دولت بایدن نسبت به رفتار حاکمیت عربستان در پرونده خاشقچی همچنین مخالفت دموکرات‌های مجلس سنای آمریکا با ادامه جنگ در یمن، ریاض را در یک انزوای سیاسی قرار داده است.

حسن هانی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، پیرامون آغاز مذاکرات ایران و عربستان اظهار کرد: طی روزهای گذشته برخی گزارش‌های روزنامه‌های بین‌المللی، خبر گفت‌وگوهای مستقیم ایران و عربستان در بغداد را منتشر کردند که به نظر می‌رسد با توجه به واقعیت‌های موجود، تا حدودی با واقعیت منطبق باشد.

وی افزود: واکنش دو پهلوی سعید خطیب زاده نسبت به این اخبار، نشان دهنده شروع مذاکرات در جهت کاهش اختلافات بین تهران و ریاض است. یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در سفر اخیر مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق به ریاض مطرح شد هم بحث کاهش تنش‌ها بین عربستان و ایران بود.

این کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد: دولت عراق معتقد است که قطعاً اختلافات بین ایران و عربستان تأثیر بسزایی بر امینت داخلی عراق خواهد گذاشت و تسریع‌بخش روند توسعه پایدار در بغداد خواهد بود.

هانی زاده تاکید کرد: دولت دموکرات جو بایدن در ایالات متحده، نگاه مثبتی به سیاست‌های محمد بن سلمان و حاکمیت عربستان ندارد بر همین اساس، ریاض سعی دارد با بهبود روابط با دولت جدید آمریکا، گام‌های مثبتی در جهت تنش زدایی در منطقه گام بردارد.

وی خاطرنشان کرد: انتقاد دولت بایدن نسبت به رفتار حاکمیت عربستان در پرونده خاشقچی همچنین مخالفت دموکرات‌های مجلس سنای آمریکا با ادامه جنگ در یمن، ریاض را در یک انزوای سیاسی قرار داده است.

کد خبر 489140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.