دستور الکاظمی برای تحقیق فوری درباره حادثه بیمارستان بغداد

به دنبال حادثه آتش سوزی در بیمارستان ویژه بیماران کرونایی در بغداد، نخست وزیر این کشور خواهان انجام تحقیقات عادلانه و شفاف شد و عاملان این آتش سوزی را تهدید کرد. همزمان درخواست‌هایی برای برکناری وزیر بهداشت مطرح شده است.

به گزارش ایمنا به نقل از العالم، وزارت بهداشت عراق اعلام کرد که مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق دستور تحقیقات فوری در خصوص جزئیات حادثه در بیمارستان الخطیب بغداد و همچنین تعدادی از مقامات بهداشتی را داده است.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که الکاظمی جلسه‌ای فوق‌العاده با تعدادی از وزرا، فرماندهان امنیتی و مقامات ستاد فرماندهی عملیات بغداد برگزار کرد.

وی طی این جلسه ضمن تسلیت به مردم عراق و خانواده‌های قربانیان این آتش سوزی، حادثه بیمارستان ابن الخطیب را نقض امنیت ملی عراق توصیف و تاکید کرد که نباید اجازه داد چنین اتفاقاتی مورد توجه واقع نشوند.

وی دستور تحقیقات فوری از مدیر بیمارستان، مدیر حراست و کلیه افراد مربوطه را صادر کرد و گفت که غفلت در چنین مسائلی فقط یک اشتباه نیست، بلکه جرم است که همه طرف‌های سهل انگار باید مسئولیت آن را بر عهده بگیرند.

الکاظمی گفت که اقدامات امنیتی و پیشگیرانه باید برای کلیه بیمارستان‌های عراق بررسی شود و یک تیم فنی باید از کلیه وزارتخانه‌های مربوطه تشکیل شود تا اطمینان حاصل شود که اقدامات ایمنی در تمام بیمارستان‌ها، هتل‌ها و اماکن عمومی در طی یک هفته بررسی شود.

نخست وزیر عراق درخواست کرد که نتایج تحقیقات در مورد حادثه بیمارستان ظرف ۲۴ ساعت آماده شود و مسئولان این رخداد پاسخگو باشند.

در پی حادثه آش سوزی در بیمارستان ابن الخطیب در بغداد که شنبه شب رخ داد دستکم ۲۳ تن کشته شدند.

کد خبر 489105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.