استقلال ۲_الدحیل قطر ۲/ اولونگا، علیه صدرنشینی پسران آبی

شاگردان مجیدی در دومین دیدار پیاپی خود مقابل الدحیل، با تساوی دو بر دو بازی را به پایان بردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استقلال در آغازین گام خود در دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان، از ۴۵ دقیقه بامداد امروز یکشنبه - ۵ اردیبهشت ماه - در دیداری حساس به مصاف الدحیل قطر رفت که این دو تیم مدعی در غرب قاره کهن، به تقسیم امتیازات رضایت دادند.

مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا

دیدار تیم‌های استقلال و الدحیل

ورزشگاه: ملک عبدالله، جده (عربستان سعودی)

تماشاگر: -

گل‌ها: شیخ دیاباته (دقیقه ۲۷- برای استقلال از روی نقطه پنالتی) - مایکل اولونگا (دقیقه ۲+۴۵- از روی نقطه پنالتی و دقیقه ۵۸- برای الدحیل) - مهدی قایدی (دقیقه ۶۱- برای استقلال)

اخطار: مهدی قایدی (دقیقه ۵۷- از استقلال) - داریوش شجاعیان (دقیقه ۶۴- از استقلال) - عبدالله الاحراق (دقیقه ۷۴- از الدحیل) - علی کریمی (دقیقه ۸۰- برای الدحیل)

اخراج: -

استقلال ایران: رشید مظاهری، عارف غلامی، سیاوش یزدانی، وریا غفوری، محمد نادری (دقیقه ۲۴- هروویه میلیچ)، مهدی مهدی‌پور، آرش رضاوند (دقیقه ۴۶- مسعود ریگی)، فرشید اسماعیلی (دقیقه ۵۹- داریوش شجاعیان)، ارسلان مطهری (دقیقه ۷۷- محمد حسین مرادمند)، شیخ دیاباته، مهدی قایدی

سرمربی: فرهاد مجیدی

الدحیل قطر: صالح ذکریا، محمد موسی، مدهی بن عطیه، بسام الراوی، اسماعیل محمد (دقیقه ۸۶- مونتاریادمیلسون جونیور، عبدالله الاحراق، سلطان البریک، معز علی (دقیقه ۶۸- کریم بوضیاف)، علی کریمی، مایکل اولونگا

سرمربی: صبری لموشی

داور: محمد تقی الجعفری (سنگاپور)

شرح بازی:

فرهاد مجیدی تیمش را با سه تغییر اساسی در خط دفاعی نسبت به دیدار رفت مقابل الدحیل به میدان فرستاد تا بتوانند ضعف عقب زمین استقلال را جبران کنند. همین موضوع و آنالیز کامل دو تیم نسبت به هم، باعث شد دقایق ابتدایی هر دو تیم دست به عصا تر بازی کنند و بی گدار به آب نزنند. البته با ادامه الدحیلی ها چند موقعیت را روی دروازه استقلال ایجاد کردند که هوشیاری مظاهری و مدافعان آبی پوش، اجازه گلزنی را از آنها گرفت.

دقیقه ۲۶ پرتاب اوت سریع استقلالی‌ها برای فرشید اسماعیلی که درون محوطه جاگیری کرده بود، او را راه انداخت و علی کریمی که در این کورس عقب مانده بود، مجبور به خطا روی هم تیمی سابق خود شد تا داور نقطه پنالتی را به سود استقلالی‌ها نشان دهد. دیاباته پشت توپ ایستاد تا چهارمین گل خود در لیگ قهرمانان را به ثبت رساند و به صدر جدول گلزنان برسد.

پس از این گل استقلالی‌ها روحیه بهتری پیدا کردند و به تسلط نسبی الدحیلی ها به توپ و میدان پایان دادند. آنها با گردش توپ در میانه‌های زمین بازی را آرام کرده و اجازه بازی سازی به هافبک‌های الدحیل ندادند. اواخر نیمه نخست الدحیل چند باری توپ را به زمین استقلال آورد تا در شرایطی که وریا غفوری قصد دور کردن توپ را داشت، به زیر پا مایکون اولونگا ضربه زد تا داور برای دومین بار و این بار برای الدحیل اعلام پنالتی کند. در آخرین ثانیه‌های مسابقه در نیمه نخست، اولونگا پنالتی را به گل تبدیل کرد تا دو تیم با تساوی راهی رختکن شوند.

نیمه دوم را الدحیل تهاجمی آغاز کرد. آن‌ها از خطا بی‌مورد قایدی چسبیده به هجده قدم استقلال و ارسال در گپ میان غفوری و یزدانی نهایت استفاده را بردند تا اولونگا ۵۸ در دقیقه برای پنجمین بار در دو مصاف اخیر موفق به گلزنی برابر استقلال شود. سه دقیقه بعد غفوری اشتباه خود را بار دریبل تکنیکی و سانتر دقیقش به محوطه الدحیل جبران کرد تا قایدی با تکل بازی را به تساوی بکشاند.

پس از آنکه بازی به مساوات کشانده شد، از تب و تاب آن کاسته و مسابقه دوباره به میانه زمین رفت. این روند ادامه داشت و اندک حملات دو تیم نیز به جایی نرسید تا دو تیم به تقسیم امتیازات رضایت دهند.

شرح گل‌:

۰-۱ (دقیقه ۲۷- شیخ دیاباته) - دیاباته با استایل خاص و همیشگی خود، توپ را زمینی و خلاف جهت حرکت دروازبان به سمت راست دروازه الدحیل فرستاد.

۱-۱ (دقیقه ۲+۴۵- مایکل اولونگا) - مهاجم کناری الدحیل ضربه پنالتی را پر قدرت و خلاف مسیر شیرجه رشید مظاهری، به سمت چپ دروازه زد تا چهارمین گل خود در دو مسابقه برابر آبی‌پوشان پایتخت را به ثبت رسانده باشد.

۲-۱ (دقیقه ۵۸- مایکل اولونگا) - کاشته ایستگاهی الدحیلی‌ها چسبیده به محوطه استقلال در فضا خالی میان یزدانی و غفوری، روی سر اولونگا فرود آمد تا این مهاجم کنیایی بدون دردسر یک بار دیگر دروازه استقلال را باز کند.

۲-۲ (دقیقه ۶۱- مهدی قایدی) - غفوری به زیبایی با رد کردن توپ از میان پاهای مدافع پیش رو، پاسی تماشایی به محوطه الدحیل فرستاد و قایدی توپ را در مسیر قطع کرد تا پس از اصابت با انگشتان گلر الدحیل، وارد دروازه شود. به این ترتیب دو بازیکنی که در گل دوم الدحیل مقصر بودند، خیلی زود اشتباه‌شان را جبران کردند.

دقایق حساس:

دقیقه ۲۰- ضد حمله الدحیل با حرکت معز علی از میانه‌های میدان آغاز شد و او تا محوطه استقلال پیش آمد و با بردن توپ به روی پای راست در زاویه بسته شوتی را به سمت دروازه زد که مظاهری توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه ۲۱- ضربه سر بازیکن الدحیل روی کرنر ارسالی را مظاهری دور کرد.

دقیقه ۲۶- فرشید اسماعیلی در حالی که روی اوت ارسالی در حال نفوذ به محوطه الدحیل بود، توسط علی کریمی سرنگون شد تا داور نقطه پنالتی را نشان دهد.

دقیقه ۳۷- قایدی با حرکت در عرض شوتی فنی را روانه دروازه کرد که ذکریا با یک دست توپ را راهی کرنر کرد.

دقیقه ۸۰- ضربه آزاد غیر مستقیم را استقلالی‌ها به شکلی غافلگیرانه با پاس برای دیاباته آغاز کردند ولی شوت او از کنار دروازه به بیرون رفت.

نکات ویژه:

* استقلال با سه تغییر در خط دفاع خود به میدان آمده است.

* فرهاد مجیدی به دلیل محرومیت، از روی سکوها دیدار را دنبال می‌کند.

* محمد نادری در دقیقه ۲۴ دچار مصدومیت شد تا استقلال مجبور استفاده از تعویض اجباری خود شود.

* دیاباته با زدن چهارمین گل خود در این تورنمنت، به همراه لوسیانو پری را در رده دوم گلزنان لیگ قهرمان ایستاد.

* مایکل اولونگا با دبل در بازی امشب، پنجمین گل خود برابر استقلال و ششمین گلش در این دوره از مسابقات را به ثمر رساند تا با فاصله، در صدر جدول گلزنان جا خوش کند.

* دقایق پایانی شیخ دیاباته به دلیل مصدومیت روی زمین دراز کشید ولی بازیکنان الدحیل توپ را به بیرون نزدند. دیاباته به دلیل مصدومیت لحظاتی بعد تعویض شد.

کد خبر 489090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.