تکمیل بانک اطلاعاتی کدپستی معابر یزد

شهرداری یزد و اداره کل پست استان، تفاهم‌نامه‌ای برای تبادل اطلاعات مکانی و الکترونیکی شدن تخصیص کد پستی امضا کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تفاهم نامه همکاری بین محمد یارمند، مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری و جمال الدین عزیزی، شهردار یزد و علی محمد رحمانی پور، مدیر کل پست استان به منظور تسریع در عملیاتی شدن فرآیندهای G-NAF (نشانی استاندارد مکان محور) برای آدرس‌های در حال استفاده، تسریع در تکمیل پایگاه داده نشانی‌های شرکت ملی پست و ارائه مطلوب‌تر سرویس‌های استعلام نشانی و کد پستی اماکن و سازمان‌ها و همچنین تغییرات اسامی معابر و نام گذاری آنها و اختصاص کد پستی به صورت آنلاین، امضا شد.

جمال الدین عزیزی، شهردار یزد در این جلسه با اشاره به اهمیت یکپارچه شدن بانک‌های اطلاعاتی اظهار کرد: نامگذاری استاندارد معابر و تعریف کد پستی باید در فرآیند کاری شهرداری قرار گیرد.

وی اظهار امیدواری کرد: با توجه به جهانی بودن شهر یزد انعقاد این تفاهم‌نامه در استانداردسازی معابر و سیستم آدرس دهی کمک بسزایی می‌کند.

شهردار یزد خاطرنشان کرد: در این تفاهم‌نامه برای اماکن جدیدی که در شرف احداث است و شهرداری در حال صدور پروانه برای آنهاست، فرآیندهای تخصیص کد پستی به صورت آنلاین و بدون مراجعه مالک به اداره پست دیده شده است؛ پیش از این، زمانی که شهروندان برای ساخت یک ملک درخواست مجوز می‌دادند الزام کد پستی وجود نداشت و مالکان در صورت نیاز باید به اداره پست مراجعه حضوری داشته باشند. اما در حال حاضر و بر اساس این تفاهم‌نامه زمانی که شهرداری پروانه ساخت صادر می‌کند یکی از اقدامات برخط و آنلاین، اخذ کد پستی بر اساس وب‌سرویس‌های طراحی شده در این تفاهم نامه برای هر ملک است و اطلاعات ملک به صورت آنلاین برای اداره پست ارسال شده و بدون مراجعه مالک، کد پستی از طرف اداره پست تخصیص داده شده و برای شهرداری و مالک، ارسال می‌شود.

عزیزی با بیان اینکه کاهش تردد سفرهای درون شهری ناشی از ارائه این خدمات را از جمله مزایای این تفاهم نامه برشمرد و گفت: امضای این تفاهم نامه باعث می‌شود از ترددهای بی‌مورد جلوگیری شده و خدمات به شکلی سریع‌تر و با کوتاه‌ترین زمان در اختیار مردم قرار گیرد.

کد خبر 489075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.