مادران شهیدان لطفعلیان، یزدانی ،مهرابی کوشکی وفتاحی آسمانی شدند

مادران شهیدان گرانقدر محمد و حسین لطفعلیان ،محسن و محمدجواد یزدانی احمدآبادی، حسین و محمود مهرابی کوشکی و مجید فتاحی به فرزندان شهید خود پیوسته و آسمانی شدند.

به گزارش ایمنا، حاجیه خانم ربابه لطفعلیان مادر شهیدان گرانقدر محمد و حسین لطفعلیان از شهدای شهرستان اراک استان مرکزی، پس از تحمل سال‌ها رنج فراق، به فرزندان شهیدش پیوست.

مرحومه حاجیه خانم «ربابه لطفعلیان» مادر شهیدان والامقام «محمد و حسین لطفعلیان» پس از سال‌ها صبر و بردباری ندای حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید «محمد لطفعلیان» در ۱۸ دی‌ماه سال ۱۳۲۱ در شهرستان اراک متولد و در سال ۱۳۶۱ به فیض شهادت نائل آمد.

شهید «حسین لطفعلیان» در یکم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۲۸ در شهرستان اراک متولد و در سال ۱۳۶۱ به درجه والای شهادت رسید.

مادر شهیدان «یزدانی احمدآبادی» آسمانی شد

مادر شهیدان گران‌قدر «محسن و محمدجواد یزدانی احمدآبادی» از کرمان پس از سال‌ها تحمل فراق فرزندان برومندش به دیدار ایشان شتافت.

خانم «زهرا سیف‌زاده» مادر بزرگوار شهیدان «محسن و محمدجواد یزدانی احمدآبادی» از کرمان جمعه سوم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰، مصادف با سالروز وفات حضرت خدیجه کبری سلام‌الله‌علیها، پس از تحمل سال‌ها فراق فرزندان برومندش به دیدار ایشان شتافت.

شهید «محمدجواد یزدانی احمدآبادی» در پانزدهم فروردین‌ماه ۱۳۴۳، در شهرستان کرمان چشم به جهان گشود. او تا پایان مقطع متوسطه در رشته ریاضی درس خواند و دیپلم گرفت و به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست و با شروع جنگ به جبهه‌ها شتافت. او که به سمت مسئول گروه اطلاعات و عملیات منصوب‌شده بود، سرانجام در یازدهم مردادماه ۱۳۶۲، در منطقه مهران به شهادت رسید و در گلزار شهدای زادگاهش در کنار یاران شهیدش آرام گرفت.

شهید «محسن یزدانی احمدآبادی» نیز در بیست و چهارم فروردین ۱۳۴۷، در شهرستان کرمان متولد شد. محسن هم تا پایان مقطع متوسطه درس خواند و دیپلم گرفت. او به‌عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و در بیست و سوم خرداد ۱۳۶۷، در منطقهٔ شلمچه براثر اصابت ترکش به شهادت رسید. مزار وی نیز در گلزار شهدای کرمان در جوار برادر شهیدش قرار دارد.

مادر شهید مجید فتاحی آسمانی شد

مرحومه اشرف السادات میرهاشمی از سادات شهر تهران و مادر شهید بزرگوار مجید فتاحی بامداد روز شنبه پس از سال‌ها فراق از شهیدش و همچنین بیماری به فرزند شهید خود پیوست و آسمانی شد.

پیکر این مادر شهید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در قطعه والدین شهدا در بهشت زهرا (س) شهر تهران تدفین خواهد شد.

مجید فتاحی فرزند مرحوم حاج حسن فتاحی و مرحومه اشرف السادات میرهاشمی روز ۲۱ بهمن ماه سال ۱۳۵۷ در درگیری میان انقلابیون و گارد رژیم شاهنشاهی در میدان ارک تهران در زمان تسخیر رادیو به درجه رفیع شهادت نائل شد و در قطعه ۲۱ بهشت زهرا (س) تهران تدفین شد.

مادر شهیدان «مهرابی کوشکی» به فرزندان شهیدش پیوست

مادر شهیدان «حسین و محمود مهرابی کوشکی» از شهرستان خمینی‌شهر اصفهان، دار فانی را وداع گفت.

حاجیه خانم «عزت مهرابی کوشکی»، مادر شهیدان والامقام «حسین و محمود مهرابی کوشکی» پس از تحمل سال‌ها رنج فراق فرزندانش در سن ۸۱ سالگی ندای حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

پیکر مطهر این مادر فداکار در جوار مزار فرزندان شهیدش در آرامستان شهر کوشک از توابع شهرستان خمینی‌شهر استان اصفهان به خاک سپرده شد.

شهید «حسین مهرابی کوشکی» فرزند اسماعیل ۱ مهرماه ۱۳۳۹ در کوشک دیده به جهان گشود و در سن ۲۱ سالگی در تاریخ ۲۴ اردیبهشت‌ماه ۱۳۶۰ در منطقه ذوالفقاریه آبادان به فیض شهادت نائل آمد.
شهید «محمود مهرابی کوشکی» نیز اول شهریورماه ۱۳۴۷ در کوشک متولد شد. وی به‌عنوان بسیجی عازم جبهه شد و در نهایت در حالی که فقط ۱۵ سال داشت در تاریخ ۱۰ اسفندماه ۱۳۶۲ در منطقه عملیاتی خیبر جزیره مجنون به آرزوی خود یعنی شهادت دست یافت. مزار مطهر این دو شهید والامقام در گلزار شهدای شهر کوشک قرار دارد.

منبع: دفاع پرس

کد خبر 489048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.