نشان فداکاری به شهید نادر عظیمی وزیری تعلق گرفت

برابر تصویب شورای عالی نشان‌ها در ارتش جمهوری اسلامی ایران، نشان فداکاری به شهید «نادر عظیمی وزیری» تعلق گرفت.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ارتش، برابر تصویب «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش، به پاس رشادت و مدیریت جهادی در صحنه‌ها و برهه‌های سرنوشت‌ساز دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس و ایثار و بذل جان در اعتلای ایران سربلند اسلامی، نشان فداکاری به شهید والامقام ارتش اسلام؛ «نادر عظیمی وزیری» که سرسختانه در خط مقدم دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستاده‌اند، تعلق گرفت.

شهید نادر عظیمی وزیری در تاریخ چهارم خردادماه سال ۱۳۳۳ در شهر مریوان دیده به جهان گشود. وی دوران تحصیلات ابتدایی را با موفقیت پشت سر گذاشت و برای ادامه تحصیل وارد دبیرستان نظام شد. شهید عظیمی بعد از اتمام موفقیت‌آمیز تحصیلات دوره متوسطه، با توجه به عشقی که به خدمت در نظام داشت، در سال ۱۳۵۴ وارد دانشکده افسری شد.

وی پس از طی دوره‌های مختلف دانشکده افسری، جهت طی دوره مقدماتی پیاده به شیراز منتقل گردید. پس از اتمام دوره مقدماتی، به تیپ نوهد اختصاص یافت.

شهید عظیمی با آغاز فعالیت گروهک‌های ضدانقلاب در شهرهای کردستان، پیوسته به افشاگری ماهیت ضد مردمی آنان می‌پرداخت و با ایمان، شهامت و شجاعت در عملیات‌های نظامی مختلف علیه ضدانقلاب شرکت می‌کرد.

شهید عظیمی سرانجام در تاریخ ۱۳۵۹/۰۷/۰۱ در حین تعقیب ضد انقلاب در جاده تکاب، پس از برخورد با مین به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

نشان فداکاری که اعطایی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به ارتش جمهوری اسلامی ایران است، نماد ایثار و از خودگذشتگی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه افسری امام علی (ع) ارتش است که در راه پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران مردانه ایستاده و دفاع کرده‌اند.

کد خبر 489041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.