شهرداری اصفهان در حوزه صنایع هنری غیرکلاسیک ورود کند

سخنگو و رییس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه گفت: اصفهان تمام صلاحیت های لازم برای برگزاری هفته فرهنگی را دارد، هر چند که سختی های بیماری کرونا مشکلاتی برای برگزاری هر چه باشکوه تر گرامیداشت این هفته به وجود آورده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید خطیب زاده امروز _شنبه چهارم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰_ در مراسم رونمایی از مجموعه کتاب‌های دستیار اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری با عنوان «پُل» و تیزر معرفی اصفهان به مناسبت هفته فرهنگی این شهر که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: وزارت امور خارجه در دولت کنونی جهت‎ جهت‌گیری خاصی در حوزه دیپلماسی شهری داشته و با این رویکرد نگاه ویژه‌ای به شهر اصفهان شده است،

وی با ابراز خرسندی از اینکه شهرداری اصفهان با نگاهی عمیق به حوزه روابط فرهنگی و بین‌المللی و استفاده از ظرفیت‌های این شهر اهتمام ورزیده است، افزود: در عرصه‌ای قرار داریم که باید جهانی فکر کرده و محلی عمل کنیم، بنابراین هر مجموعه مدیریت شهری که در این راستا موفق تر عمل کرده مسیر جلوتری را پشت سر گذاشته است، زیرا فکر بین‌المللی و عمل محلی، مبنای دیپلماسی نوین در دنیای در حال تغییر است.

سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه با اشاره به رونمایی از کتاب شهرداری با عنوان «پل»، تصریح کرد: پل یک مفهوم تنها تاریخی و تمدنی در شهر اصفهان نیست، بلکه یک مفهوم عمیق در روابط بین‌الملل و روابط بین کشورها است و من این حسن انتخاب را تحسین می‌کنم.

وی ادامه داد: در دنیای در حال تغییر، دیپلماسی‌های غیر رسمی اهمیت بیشتری از دیپلماسی‌های رسمی دارد، اثرگذاری عناصر فراملی در روابط بین کشورها بسیار اثرگذار و مهم است که موضوع خواهرخواندگی ها آغازی برای این موضوع است.

خطیب‌زاده با بیان اینکه کمتر شهری مانند اصفهان در ایران وجود دارد که تمام ابعاد مفهومی شهر را با خود همراه داشته باشد، تاکید کرد: در حالی که شهری همچون تهران وارد فازی شده که بسیاری از ابعاد شهری برای زندگی یک فرد را نمی‌تواند تأمین کند، اصفهان در سال‌های اخیر مسیر ممتازی را در معرفی و پیشانی بودن در حوزه معرفی تمدنی ایران طی کرده است.

وی گفت: در سه سال گذشته برای توسعه کلانشهر اصفهان و موضوع خواهرخواندگی‌ها اقدامات خوبی صورت گرفته و طرح شهروند دیپلمات نیز که از اصفهان آغاز شده، امری بسیار مهم است.

سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه اظهار کرد: شهرداری اصفهان باید در حوزه تجارت صنایع دستی و صنایع هنری غیر کلاسیک ورود کند، زیرا دوران کرونا نشان داد ابعاد حیات شهری و معیشت هنرمندان به شدت تحت تأثیر قرار گیرد.

وی تصریح کرد: بازار سنتی اصفهان می‌تواند تبدیل به یک بازار مدرن مجازی شده و درگاه‌های پرداخت و ویدئوهای بسیار خوبی برای آن درست شود.

خطیب زاده با بیان اینکه بهترین جایی که می‌تواند استارت بازار مدرن سنتی ایران با توجه به مفهوم بازار باشد، شهر اصفهان است، گفت: به عنوان معاون دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه که مسئولیت حمایت از این فعالیت‌ها را دارد در کنار شهرداری اصفهان هستم تا با ظرفیتی که در مجموعه شهرداری، مدیریت شهری اصفهان و صنایع دستی این شهر وجود دارد اصفهان مبدأ یک دیجی کالای هنری در ایران باشد.

اصفهان پرچمدار حوزه دیپلماسی شهری و بین‌المللی

علیرضا سالاریان، رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان نیز در این آئین اظهار کرد: حمایت‌های مدیریت شهری از فعالیت‌های بین‌المللی شهر اصفهان برای پیشبرد فعالیت‌های بین‌المللی شهرداری باعث شد طی سه سال گذشته روابط بین‌المللی و روابط دیپلماسی شهری به گونه‌ای پیش رود که اصفهان در ایران پرچمدار دیپلماسی شهری و بین‌المللی باشد.

وی ادامه داد: از مجموعه وزارت امورخارجه، شهرداری اصفهان و شورای اسلامی شهر اصفهان که برای پیشبرد فعالیت‌های شهر در حوزه دیپلماسی همکاری‌های لازم را داشتند، تشکر می‌کنم.

کد خبر 489027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.