کاهش ۳۰ درصدی تولید پولکی در اصفهان/ پس از ماه رمضان قیمت‌ها افزایش می‌یابد

رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان قند، پولکی و نبات اصفهان با بیان این که شیوع کرونا منجر به کاهش ۳۰ درصدی ظرفیت تولید قند و پولک در کارگاه‌های اصفهان شده است، گفت: پس از ماه مبارک رمضان قیمت‌ها مجدد افزایش خواهد یافت.

علیرضا شیروانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با بیان این که شیوع کرونا منجر به کاهش ۳۰ درصدی ظرفیت تولید قند و پولک در کارگاه‌های اصفهان شده است، اظهار کرد: با توجه به کاهش ۳۰ درصدی تقاضا، ظرفیت تولید نیز کاهش یافت اما تعدیل نیرو نداشته‌ایم.

وی افزود: از طرفی مواد اولیه تولید پولک و نبات در سال جدید چندین برابر افزایش قیمت داشته است به عنوان نمونه قیمت هر کیلو جعبه در اسفند ماه گذشته ۸ هزار و ۵۰۰ تومان بوده و اکنون به هر کیلو ۱۸ هزار تومان یا ۲۳ هزار تومان رسیده است و نمی‌توان اعتراضی نیز به این افزایش قیمت‌ها داشت.

رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان قند، پولک و نبات اصفهان گفت: با وجود نامگذاری سال به جهش و حمایت از تولید در عمل شاهد هیچ گونه حمایت از تولید نیستیم و اکنون تولید کنندگان بسیار تحت فشار هستند. افزایش قیمت‌های اعمال شده در محصولات ما تناسبی با افزایش قیمت مواد اولیه ندارد به طوری که واحدهای صنفی به این قیمت‌ها معترض‌اند زیرا تولید برای آنها صرفه اقتصادی ندارد.

شیروانی ادامه داد: به همان نسبتی که در سال جاری افزایش حقوق کارگران اعمال شد، قیمت‌ها مقداری افزایش یافت اما پس از ماه مبارک رمضان مجددا افزایش قیمت خواهیم داشت. قیمت‌ها به صورت جزئی افزایش یافته است اما این افزایش تناسبی با افزایش قیمت مواد اولیه ندارد.

وی تصریح کرد: فعالان این صنف از نحوه توزیع شکر ناراضی‌اند زیرا سه نرخی بودن قیمت شکر موجب شده مردم فکر کنند تولید کنندگان گرانفروشی می‌کنند. دولت شکر را برای خانوار به نرخ ۶ هزار و ۳۰۰ تومان، و ۸ هزار و ۷۰۰ تومان شکر عرضه می‌کند و به صنف و صنعت نیز ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان ارائه می‌کند که تا به مغازه‌ها و کارگاه‌ها برسد به هر کیلو ۱۲ هزار تومان می‌رسد.

رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان قند، پولک و نبات اصفهان تاکید کرد: مصرف کننده که شکر را هر کیلو ۸ هزار و ۷۰۰ تومان دریافت کرده، از تولید کننده پولک و نبات قیمت ۱۲ هزار تومانی آن را نمی‌پذیرد.

شیروانی خاطرنشان کرد: برای حمایت از تولید لازم است در پرداخت بیمه به تولید کنندگان امتیازاتی داده شود، اکنون تولید کنندگان پولک و نبات ۳۰ درصد حق بیمه پرداخت می‌کنند، این در حالی است که فعالان این صنف شامل سختی کار نیز هستند زیرا کسانی که در برابر کوره‌ها با دمای بالا کار می‌کنند پس از مدتی بخشی از بینایی خود را از دست می‌دهند اما بیمه سختی کار را برای آنها اعمال نمی‌کنند همچنین استادکارهای ما باید امروز ماهانه ۱۵ میلیون تومان حقوق بگیرند اما توانایی پرداخت آن را نداریم.

وی با بیان این که تخفیف بیمه و ارائه وام‌های با بهره کم به تولید کنندگان می‌تواند حمایتی برای آنها باشد، تصریح کرد: حداقل هزینه تبدیل یک کیلو شکر به یک کیلو پولک، ۱۳ هزار تومان است و اکنون فقط ۸ هزار تومان از مصرف کننده دریافت می‌کنیم و البته هنوز افزایش حقوق کارگران اعمال نشده است.

کد خبر 489016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.