لزوم همکاری ۳ قوه برای توقف پروژه‌های فاقد مجوز زیست‌محیطی

معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست با تاکید بر نقش ریاست این سازمان در جلوگیری از اجرای پروژه‌های بدون مجوز محیط‌زیستی گفت: اگر سه قوه کمک نکنند، رئیس سازمان به تنهایی نمی‌تواند کاری انجام دهد.

به گزارش ایمنا، به نقل از سازمان حفاظت محیط زیست، مسعود تجریشی در نشست اول آلودگی زمین و توسعه پایدار ایران با تاکید بر لزوم داشتن دیپلماسی بین‌المللی فعال در حوزه گرد و غبار، اظهار کرد: سه و نیم سال پیش که در این سمت مشغول به کار شدم، ۱۴۰ پروژه بزرگ فاقد مجوز محیط زیستی اجرا و تعدادی به بهره برداری رسیده بود و دست سازمان در توقف پروژه‌ها بسیار بسته بود.

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از اجرای پروژه‌های بدون ارزیابی زیست محیطی باید همه سه قوه در کنار هم قرار گیرند تا محیط زیست کشور حفظ شود.

تجریشی همچنین با بیان اینکه در چهار دهه گذشته ضعف مدیریت بوده و اکنون که نتایج را دیدیم نباید از آن دفاع کنیم، در مورد سخن کلانتری مبنی بر اینکه کارشناس آب نداریم، به فقر نیروی انسانی متخصص تاکید کرد و گفت: در همه سازمان حفاظت محیط زیست متخصص یک جانور خاص داریم اما تا سال ۱۳۹۶ که برای جذب چهار کارشناس فراخوان دادیم، کارشناس متخصص آب نداشتیم، پس از فراخوان نیز دو نفر جذب شدند که یک نفر انصراف داد و اکنون یک کارشناس متخصص آب داریم.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: تا سال ۱۳۹۷ که از طریق فراخوان چهار نیروی خوب متخصص انرژی، سوخت، موتور و آلودگی هوا جذب کردیم، کارشناس متخصص این حوزه نداشتیم.

تجریشی با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست به واسطه پشتوانه تاریخی در حوزه محیط زیست انسانی بسیار فقیر است و آرام آرام در حال تکمیل نیرو هستیم، گفت: همچنین باید آرام آرام به سمت شفافیت و اطلاع رسانی برویم، مقاومت زیاد است اما به دنبال اطلاع رسانی بودیم و هستیم.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر لزوم تقویت پایش و سیاست‌گذاری، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات جدی موجود فعال نبودن بخش خصوصی در حوزه محیط زیست است؛ بخش خصوصی را فراموش کردیم.

کد خبر 489010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.