توزیع واکسن کرونا و کاهش محدودیت‌ها در مجارستان

بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از مردم مجارستان واکسن کرونا دریافت کرده‌اند و در همین راستا، مقررات کرونایی تا هفته آینده به طور قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دولت مجارستان اعلام کرده تمام افرادی که مدرک دریافت واکسن کرونا را در دست داشته باشند می‌توانند، از هفته آینده بدون محدودیت خاصی از خدمات زیادی برخوردار شوند. در همین راستا، از امروز رستوران‌ها و کافه‌ها فعالیت خود را از سر می‌گیرند و کسانی که واکسن کرونا دریافت کرده‌اند، می‌توانند در این مراکز به خوردن و نوشیدن بپردازند. علاوه بر این، فروشگاه‌ها، و فضاهای باز برای برگزاری رویدادهای مختلف و مرکز ورزشی می‌توانند از صبح تا ساعت ۹:۳۰ دقیقه شب فعالیت کنند و این در حالی است که از ساعت ۱۱ شب، حکومت نظامی در سراسر شهرهای کشور حاکم خواهد بود.

وزیر بهداشت مجارستان نیز اعلام کرد تا اواسط هفته بعدی، چند میلیون نفر دیگر از کشور واکسن کرونا دریافت خواهند کرد و حضور آن‌ها در اغلب مراکز بیرون از منزل مجاز خواهد بود. در واقع، تمام کسانی که برگه واکسینه خود را در دست داشته باشند می‌توانند در رویدادهای مختلف نظیر سالن‌های تئاتر، کنسرت، باغ وحش، پارک‌ها، باشگاه‌های ورزشی مجهز به سونا و استخر، مسابقات ورزشی و هتل‌ها شرکت کنند.

البته مقامات مجارستانی ادعا کرده‌اند که در پی واکسینه شدن بیشتر مردم، محدودیت‌های کرونایی به تدریج برداشته می‌شود تا در نهایت و پس از دریافت واکسن توسط تمام مردم کشور، این مقررات نیز به صفر برسد.

شواهد حاکی است که از اوایل ماه آوریل، میزان شیوع بیماری کووید -۱۹ در کشور به طور قابل توجهی کاهش یافته و وضعیت بیمارستان‌ها با بهبود چشمگیری مواجه بوده است. تا کنون بسیاری از مردم مجارستان واکسن کرونای روسی و چینی دریافت کرده‌اند و گفته شده که تا هفته آینده نیز تعداد بسیاری از آن‌ها نیز با فایزر واکسینه می‌شوند.

توزیع واکسن کرونا و کاهش محدودیت‌ها در مجارستان

کد خبر 488997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.