آتش‌سوزی در شهرک ایبک‌آباد اراک مهار شد

رئیس سازمان آتش‌نشانی اراک از آتش‌سوزی گسترده‌ای در بامداد شنبه چهارم اردیبهشت ماه در سوله یک کارخانه گونی‌بافی در شهرک ایبک آباد اراک خبر داد.

مسعود آقازیارتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: محل آتش‌سوزی، سوله یک کارخانه گونی‌ بافی بود که به علت نامعلوم طعمه حریق شده و آتش به حدی گسترده بود که آتش‌نشانان به هنگام حرکت به سمت محل آتش‌سوزی مشاهده کردند که شعله‌های آتش تا ۵۰ متر به آسمان زبانه کشیده بود و هر لحظه نیز بر شدت آن افزوده می‌شد.

وی افزود: سرعت گسترش آتش به حدی بود که بلافاصله به سوله‌های کناری این کارخانه که یک کارگاه تیلرسازی بود نیز سرایت کرده و دو سوله از این کارگاه نیز درگیر آتش سوزی شده بود و سوله سوم نیز در خطر سرایت آتش بود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی اراک درباره چگونگی مهار این آتش‌سوزی گسترده، تصریح کرد: نیروهای آتش‌نشانی از چهار طرف با استفاده از چندین رشته لوله‌های آب پرفشار آتش‌نشانی و همچنین کف خاموش کننده مشغول خاموش کردن این آتش‌سوزی شدند و در ابتدا با سرعت عمل بالا و عملیات دقیق توانستند از سرایت آتش به سوله سوم کارگاه تیلرسازی و بروز خسارت‌های بیشتر جلوگیری به عمل آورند.

وی ادامه داد: پس از عملیات موفق جلوگیری از سرایت آتش، آتش‌نشانان از چندین جهت به مقابله با آتش‌سوزی گسترده در سوله‌های درگیر حادثه کرده و با تلاش فراوان توانستند پس از ۱۱ ساعت عملیات نفس‌گیر آتش را مهار و خاموش کنند.

آقازیارتی تصریح کرد: هم اکنون آتش‌نشانان مشغول لکه‌گیری و جداسازی لوازم سوخته از داخل سوله‌ها هستند.

کد خبر 488995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.