به گزارش ایمنا، آیت حمیدی با بیان اینکه تعدادی از تاکسیهای پلاک اروند فرودگاه اهواز غیب شدهاند، اظهار کرد: طی سالهای گذشته مجموعاً تعداد ١١٨ دستگاه خودروی سواری خارجی همچون هیوندای النترا، کیا سراتو و هیوندای اکسنت، برای تقویت سیستم تاکسیرانی شهر اهواز به ویژه ناوگان تاکسیرانی فرودگاه بینالمللی شهید سلیمانی، از طریق گمرک بندر خرمشهر وارد اهواز شده بودند.
وی تصریح کرد: بررسیها نشان میدهد که در بدو ورود این خودروها، از همان ابتدا برای سه دستگاه از آنها تشکیل پرونده نمیشود و به شکل عجیبی از آمار کلی ناوگان تاکسیرانی اهواز خارج میشود و در ادامه نیز تعداد ۱۰ دستگاه دیگر هم به رغم تشکیل پرونده به هیچ ایستگاه تاکسی برای فعالیت معرفی نمیشود، سپس تعدادی دیگر از این خودروها هم به همین سرنوشت دچار شده و از آمار ناوگان تاکسیرانی اهواز خارج میشوند.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی اهواز افزود: این خودروها با تسهیلات کم بهره بانکی و با شرایطی بسیار آسان و استثنایی به متقاضیان واگذار شدهاند، که آورده هر متقاضی نیز مبلغ پایینی تعیین شده بود تا از این طریق، ناوگان پیر و فرسوده تاکسیرانی کلانشهر اهواز تقویت و به روز رسانی شود.
وی ادامه داد: همه این خودروها دارای پلاک منطقه آزاد اروند بوده و تنها تفاوت آنها با سایر خودروهای خارجی، در رنگ پلاک آنهاست که دارای زمینه زرد رنگ هستند، ولی موضوعی که باعث شده فضای سو استفاده از این تاکسیها مهیا شود، رنگ بدنه خودرو است که با سایر ماشینهای معمولی هیچ تفاوتی ندارد و با جدا کردن آرم و علائم برچسبی از بدنه خودرو که نشانگر تاکسی بودن آن است، خودرو از حالت تاکسی عمومی به ماشین شخصی تغییر مییابد.
حمیدی گفت: متأسفانه طی چند سال اخیر، تعدادی دیگر از این خودروها پس از آنکه مدتی به عنوان تاکسی فرودگاه و راه آهن به فعالیت پرداختند، در بنگاههای معاملات خودرو، مورد خرید و فروش قرار میگیرند، به گونهای که در حال حاضر چند دستگاه از آنها به جای فعالیت در ایستگاههای تاکسی سطح شهر اهواز، در سایر شهرستانهای استان در حال استفاده شخصی هستند و به طور کلی از چرخه حمل و نقل عمومی شهر اهواز خارج شدهاند.
وی اظهار کرد: طی یک سالی که مسئولیت سازمان تاکسیرانی اهواز را بر عهده دارم، فشارهای زیاد و گوناگونی وارد شده است که این موضوع مورد پیگیری جدی قرار نگیرد، این در حالی است که حضور این خودروها در چرخه حمل و نقل عمومی شهر اهواز حق شهروندان این کلانشهر است و به همین دلیل هم با استفاده از تسهیلات کم بهره بانکی به کشور وارد شده، سپس واگذار شدهاند و از زمان سهمیه بندی بنزین نیز ماهانه ٤٠٠ لیتر سهمیه سوخت به آنان تعلق میگیرد، ولی متأسفانه چندین سال است که هیچ فعالیتی نداشته و عملاً به عنوان خودرو تاکسی وجود خارجی ندارند.
منبع: ایسنا
نظر شما