پریوش اورکی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: آموزش شاخههای فراوانی دارد که یکی از آن فرهنگ شهروندی است و این موضوع در قسمتهای مختلف شهر تأثیر مستقیمی خواهد گذاشت.
وی افزود: فضای سبز شهری، ترافیک، اشتغال در اجتماع و… مستلزم این است که شهروندان با رعایت آداب فرهنگ شهری زندگی کنند.
این کارشناس برنامهریزی شهری گفت: برای مثال اگر یک ایستگاه اتوبوس در مکانی پر ازدحام و نامناسب از شهر نصب شده باشد شهروندانی که آموزش را سرلوحه کار خود قرار دادهاند اتومبیل خود را در مقابل آن پارک نمیکنند.
وی تصریح کرد: تفاوتی ندارد که آموزشها در راستای پایداری شهر از طرف چه ارگان و یا نهادی به شهروندان داده شود، اما حضور و توسعه آن باعث میشود تا مردم جایگاه خود را در شهر بدانند و برای پیشرفت شهری، گام بردارند.
اورکی با بیان این که گاهی ممکن است آموزشها به صورت ناپایدار، اما ماندگار در ذهن و تربیت نوجوانان و جوانان شهر قرار گیرد، گفت: آموزشهای ناپایدار مثل جشنوارهها و جشنهای کوچک محلی که در مناطق مختلف برگزار میشود قدمی بزرگ برای محکم شدن زنجیره یادگیری شهروندان خواهد بود.
وی تاکید کرد: عوامل متعددی روی توسعه پایدار و پیشرفت شهری مؤثر است، اما آموزش را میتوان به عنوان مکملی برای ابعادی مثل محیط زیست شهری، فرهنگ ترافیک و تعاملات اجتماعی که نیازمند یادگیری و مقدمات است به حساب آورد.
این کارشناس برنامه ریزی شهری تصریح کرد: شرط مهم اجرا و نظارت بر اصول و قوانین توسعه شهری، آموزش و یادگیری مسئولان و شهروندان است چراکه این عامل مکملی برای پایداری شهر خواهد بود.
نظر شما