TBM خط دو مترو تا یک ماه آینده به ایستگاه لاله می‌رسد

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان گفت: ظرف یک ماه آینده TBM غربی جبهه شمال شرق خط دو مترو وارد ایستگاه لاله می شود.

محمدرضا بنکدار هاشمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در خط دو متروی اصفهان اولویت نخست اجرا از سمت ایستگاه دارک (شمال شرق اصفهان) تا ایستگاه مدرس نجفی (بخش غرب اصفهان) به طول ۱۴.۵ کیلومتر با ۱۶ ایستگاه برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان این که در حال حاضر ۳۰ درصد کل سازه و سیویل و عملیات عمرانی مورد نیاز خط دو با ۱۲ ایستگاه اجرا شده است، تصریح کرد: دستگاه‌های TBM از جبهه شمال شرق از ایستگاه دارک به سمت زینبیه، عاشق اصفهانی و عمان سامانی حرکت کرده و تا یک ماه آینده اولین TBM غربی وارد ایستگاه لاله می‌شود بر این اساس ایستگاه پنجم را از سمت شمال شرق خط دو مترو فتح خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان با ابراز خرسندی از پیشرفت عملیات احداث ایستگاه مترو شاهد، گفت: شرایط برای احداث ایستگاه قدس فراهم شده و در آینده نزدیک عملیات عمرانی آن به عنوان ایستگاه هفتم خط دو مترو آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: در جبهه غربی خط دو مترو، عملیات عمرانی احداث ایستگاه خرازی انجام شده و تا سه ماه آینده اولین TBM جبهه غربی وارد این ایستگاه خواهد شد، همچنین ایستگاه چهارسوق با پیشرفت فیزیکی مطلوب در حال اجرا است.

بنکدار با بیان این که کل حفاری انجام شده در دو تونل جبهه شمال شرق توسط دستگاه TBM حدود هفت کیلومتر است، افزود: انجام این حجم از حفاری رکورد بسیار خوبی برای متروی اصفهان است.

وی خاطرنشان کرد: امسال در صدد فعال کردن ایستگاه‌های آمادگاه، شکرشکن و امام علی (ع) هستیم تا در بخش میانی شهر نیز عملیات عمرانی خط دو مترو را شاهد باشیم.

کد خبر 488979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    1 0
    لطفا هزینه مترو و اتوبوس مناسب باشه تا مردم بتونن تردد کنن