صدور بیش از ۵۰ هزار اخطاریه برای خودروهای آلاینده در مشهد

رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد از صدور بیش از ۵۰ هزار اخطاریه برای خودروهای دودزا و آلاینده در سال ۱۳۹۹، توسط گشت های آلاینده‌های زیست‌محیطی "سمام" خبر داد.

محمد پذیرا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بر اساس آمارها در سال گذشته بیشترین اخطاریه‌های صادر شده مربوط به خودروهای سواری با بیش از ۳۳ هزار مورد بوده است.

وی افزود: بیشترین اخطارهای صادر شده پس از خودروهای سواری به ترتیب برای خودروهایی نظیر کامیونت‌ها و مینی بوس‌ها با ۹۹۵۲ مورد، وانت‌ها با ۵۹۷۱ مورد و اتوبوس‌ها با ۵۰۰ مورد بوده است.

رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد ادامه داد: آمارها حاکی است که میزان برخی آلاینده‌ها نظیر آلاینده ازون در شهر مشهد، نسبت به استانداردهای جهانی پایین‌تر است و این موضوع نتیجه برخی اقدامات مختلف نظیر نوسازی سیستم حمل و نقل عمومی، توسعه فضاهای سبز شهری و راه اندازی اکیپ‌های گشت مقابله با آلاینده‌های زیست محیطی "سمام" بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر هفت اکیپ مشترک شهرداری مشهد و پلیس راهور در قالب گشت‌های "سمام" نسبت به پایش و برخورد با خودروهای آلاینده در سطح شهر مشهد اقدام می‌کنند.

کد خبر 488967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.