اطلاعات ۱۴ هزار و ۵۰۰ پلاک منطقه سه سنندج برداشت شد

مدیر اداره ممیزی املاک شهرداری سنندج با اشاره به برداشت شش هزار و ۴۰۰ پلاک در سال گذشته، گفت: از ابتدای طرح ممیزی املاک در حوزه شهرداری منطقه سه این شهر تا پایان سال گذشته، اطلاعات مربوط به ۱۴ هزار و ۵۰۰ پلاک در قالب ۱۳ حوزه برداشت شده است.

به گزارش ایمنا، قدرت‌الله سیف‌پناهی در جمع خبرنگاران با اشاره به برداشت شش هزار و ۴۰۰ پلاک در سال ۱۳۹۹، اضافه کرد: در این محدوده زمانی تعداد پرونده‌های بازبینی شده پنج هزار و ۷۲۰، پرونده‌های لاشه‌یابی پنج هزار و ۷۰۰ و پرونده‌های پانچ شده نیز پنج هزار و ۷۰۰ مورد بوده است.

وی اضافه کرد: استقرار و بهنگام‌سازی پایگاه داده املاک یک موجودیت زیرساختی و ماندگار برای درآمدزایی شهرداری‌ها است و ایجاد بانک اطلاعاتی مکانی، ابزاری کلیدی در امر پایش توسعه شهرها محسوب می‌شود.

مدیر اداره ممیزی املاک شهرداری سنندج با بیان اینکه نیاز به اطلاعات دقیق و به روز قطعات ملکی و سایر اجزا در یک محدوده شهری، انجام ممیزی املاک را ضروری‌تر می‌کند، گفت: سال گذشته به واسطه شیوع ویروس کرونا و به منظور تداوم اجرای طرح ممیزی املاک، برداشت اطلاعات پلاک‌ها از طریق پهباد نقشه‌برداری انجام شد.

وی یادآور شد: از ابتدای طرح ممیزی املاک در حوزه شهرداری منطقه سه تا پایان سال گذشته اطلاعات مربوط به ۱۴ هزار و ۵۰۰ پلاک در قالب ۱۳ حوزه برداشت شده است.

سیف‌پناهی ایجاد بستر مناسب در تسریع و آسان سازی امور شهرداری، تسهیل در دستیابی به اطلاعات و محاسبات عوارض کسب و پیشه، سیستم اطلاعات جامع از تمام املاک و معابر در سطح شهر، ثبت و نگهداری سوابق املاک به صورت سیستمی و آگاهی از اطلاعات به روز از وضعیت موجود تمام املاک را از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح ممیزی املاک اعلام کرد.

وی افزود: گزارش‌گیری دقیق از تعداد و مشخصات املاک و معابر باکاربری‌ها، شناسنامه دار کردن شهر بر اساس کد نوسازی و اطلاعات ممیزی، ایجاد بستر مناسب جهت هوشمندسازی و ایجاد عدالت فضایی در توسعه شهر از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

شهر سنندج مرکز استان کردستان با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت با سه ناحیه شهرداری اداره می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 488961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.