رقابت شهرهای اروپایی برای پایتخت هوشمند گردشگری ۲۰۲۲

تمام شهرهای اروپایی که قصد شرکت در رقابت انتخاب هوشمندترین شهر گردشگری قاره در سال ۲۰۲۲ را دارند موظفند تا تاریخ شانزدهم ماه ژوئن ثبت نام کنند و طرح پیشنهادی خود را ارائه دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کمیسیون اروپایی اعلام کرده که به منظور ترویج گردشگری هوشمند در قاره قصد دارند رقابتی بین شهرهای داوطلب اروپا برگزار کرده و هوشمندترین کاندیدا را به عنوان پایتخت گردشگری آن انتخاب کنند. در این راستا، پایداری، قابلیت دسترسی، میزان امکانات دیجیتالی، میراث فرهنگی و خلاقیت از معیارهای مهم انتخاب پایتخت گردشگری اروپا به شمار می‌رود. شهرهای داوطلب موظفند طرح‌های خود را به صورت اپلیکیشن در ساعت پنج عصر روز شانزدهم ژوئن ۲۰۲۱ به اشتراک بگذارند و در رقابت شهر برگزیده شرکت کنند.

در پایان روز شانزدهم، کارشناسانی که قبلاً برای داوری این رقابت منتصب شده‌اند، بهترین طرح‌ها را از هفت شهر مختلف سراسر قاره انتخاب می‌کنند تا در نهایت از بین آن‌ها، پایتخت گردشگری اروپا را برگزینند البته از نمایندگان شهرهای برگزیده دعوت خواهد شد در تاریخی که متعاقباً اعلام می‌شود، در مقابل هیئت منصفه اروپا، کاندیداتوری خود را اعلام کنند در نهایت، هیئت داوران اروپایی از بین این شهرها دو مورد برتر را انتخاب کرده و عنوان پایتخت‌های اروپایی گردشگری هوشمند ۲۰۲۲ را به آن‌ها اعطا خواهند کرد.

جالب است بدانید که این نوآوری قبلاً نیز در اروپا برگزار شده بود؛ در سال ۲۰۲۰ یوتبری سوئد و کلانشهر مالاگا در اسپانیا به عنوان پایتخت‌های گردشگری قاره انتخاب شدند حال آنکه در سال ۲۰۱۹، کلانشهرهای هلسینکی پایتخت فنلاند و لئون فرانسه توانسته بودند این عنوان‌ها را از آن خود کنند.

هدف کمیسیون اروپا از برگزاری این رقابت، ترویج توسعه گردشگری هوشمند در سراسر قاره است علاوه بر این، مقامات اروپایی با پیاده‌سازی این طرح در نظر دارند جذابیت و رشد شهرهای اروپایی را افزایش دهند و صنعت گردشگری را رونق دهند.

رقابت شهرهای اروپایی برای پایتخت هوشمند گردشگری ۲۰۲۲

کد خبر 488960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.