استقلال و الدحیل/ نبرد تاج و تخت در جده

45 دقیقه بامداد فردا(یکشنبه)، آبی‌پوشان در نخستین دیدار خود در دور برگشت مرحله گروهی، مقابل الدحیل قطر به میدان خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دور برگشت مرحله گروهی قهرمانان بامداد فردا یکشنبه - ۵ اردیبهشت ماه - رسماً برای آبی‌های پایتخت در جده آغاز خواهد شد و آنها در دیداری حساس به مصاف الدحیل قطر خواهند رفت. استقلالی‌ها که در بازی رفت، با گل اولونگا در واپسین لحظات تن به شکست برابر تیم قطری داد، حالا به دنبال جبران دیدار نخست و باز پس‌گیری صدر جدول از الدحیلیها است.

ضعف دفاعی نگران‌ کننده استقلال

شاگردان مجیدی که شروعی بی نظیر در آسیا داشتند و با دو برد پر گل، الاهلی و الشرطه را تحقیر کردند، در برداشتن سومین گام مقابل الدحیل به مشکل برخوردند. آبی‌ها در شرایطی چهار بر سه مغلوب نماینده قطر شدند که ضعف دفاعی آنها که از بازی‌های قبلی کمی‌ حس می‌شد، کاملاً پررنگ شد تا دریافت گل‌های ساده از اوضاع دفاعی نابسامان آنها روایت داشته باشد.

استقلال و الدحیل/ نبرد تاج و تخت در جده

با این حال خط آتش قدرتمند استقلال تا به امروز جور این ضعف دفاعی را کشیده و نگذاشته چندان آبی‌ها را به چالش بکشد. آبی‌پوشان دور رفت را با آمار بی نظیر ۱۱ گل زده و میانگین ۳ و ۶ دهم گل در هر مسابقه به پایان رساندند که رکوردی تاریخی در لیگ قهرمانان آسیا بشمار می‌رود. اما از سوی دیگر شاگردان فرهاد مجیدی ۶ گل نیز دریافت کرده‌اند که همین امر هواداران استقلال را نگران بازی‌های دور برگشت کرده چرا که رقبا با آشنایی بیشتر با نقاط ضعف و قوت دفاع استقلال پا به میدان خواهند گذاشت.

فرهاد همچنان ریسک‌پذیر؛ همان سه مهاجم با تغییر احتمالی در دفاع!

با همه تفاسیر اما همچنان فرهاد قصد دست زدن به ترکیب هجومی خود را ندارد. او در نشست خبری پیش از دیدار با الدحیل اعلام کرد که ریسک بازی تهاجمی را به جان خواهد خرید؛ موضوعی که نشان می‌دهد فرهاد قصد بازنگری در تفکراتش را ندارد و به احتمال زیاد در مسابقه پیش رو باز هم با سه مهاجم تیمش را مقابل الدحیل صف آرایی خواهد کرد البته پیش بینی می‌شود شاهد تغییراتی در ترکیب مدافعین و حتی گلر فیکس استقلال باشیم و شاید فرصت حضور در ترکیب به بابک مرادی و سید حسین حسینی برسد.

استقلال و الدحیل/ نبرد تاج و تخت در جده

آبی‌ها محکوم به برد

با نگاهی به جدول گروه C رقابت‌ها، به راحتی قابل درک است که نتیجه دیدار امشب کاملاً در تعیین سرنوشت صعود کنندگان از گروه دشوار نقش خواهد داشت. آبی‌ها اگر در نبرد امشب هم، قافله را به الدحیل ببازند با توجه به پیروزی احتمالی الاهلی برابر الشرطه و ۷ امتیازی شدن، استقلالی‌ها با همان شش امتیاز دو دیدار نخست به رده سوم خواهند رفت تا کارشان برای صعود به اما و اگر کشیده شود به علاوه که آخرین مسابقه استقلال پیش از دیدار الدحیل و الاهلی برگزار خواهد شد و اگر آنها خیالشان از بابت صعود را راحت نکرده باشند، سرنوشت خود را به حریفان قطری و عربستانی سپرده‌اند.

استقلال و الدحیل/ نبرد تاج و تخت در جده

اسماعیلی، دیاباته و اولونگا؛ جنگ آقای گلی در جده

یکی از نکات جذاب تقابل امشب استقلال و الدحیل، جنگ آقای گلی میان صدرنشینان جدول گلزنان رقابت‌ها است. فرشید اسماعیلی و شیخ دیاباته از استقلال با سه گل در کورس با مایکون اولونگا چهار گله قرار دارند. مهاجم کنیایی الدحیل با هتریک در بازی سه شب قبل مقابل استقلال به یکباره راهی صدر جدول گلزنان همزمان با لوسیانو پری را از فولاد شد. حالا باید دید در مصاف بامداد فردا، کدام یک از این بازیکن‌ها موفق به افزایش گل‌های زده خود خواهند شد.

کد خبر 488954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.