معضلات آبی در دولت آینده بررسی می‌شود

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح جامعی در مبحث توزیع و تأمین منابع آب با هدف حفظ حقابه تمامی استان‌ها تدوین شد که در دولت آینده مطرح می شود و با محوریت مقامات ارشد کشوری و مسئولان استانی بررسی خواهد شد.

حجت الاسلام حسین میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص اعتراض کشاورزان شرق اصفهان، اظهار کرد: زمانی که به معلول پرداخته شود و علت حوادث بررسی نشود، طبیعتاً تصمیمات نادرستی گرفته می‌شود و برخی مواقع نیز این موضوع باعث اتخاذ تصمیمات مقطعی خواهد شد.

وی افزود: ریشه اصلی بروز مشکلات آب، کمبود منابع است و در صورتی که این منابع تأمین شود، چالش‌های توزیع آب نیز برطرف می‌شود بنابراین موضوع اصلی که این روزها باید با همدلی بین مسئولان استان خوزستان، چهارمحال و بختیاری و اصفهان به آن توجه کرد تأمین منابع و توزیع عادلانه آب است.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طرح موضوعات چالشی مربوط به آب بین مجموعه‌های مردمی و خط و نشان کشیدن طرفین نه تنها مشکلی را حل نخواهد کرد، بلکه مشکلات این حوزه را پیچیده‌تر می‌کند.

میرزایی خاطرنشان کرد: طی تحقیقات انجام شده توسط نمایندگان اصفهان، طرح جامعی در مبحث توزیع و تأمین منابع آب با هدف حفظ حق آبه تمامی استان‌های ذی‌نفع تدوین شد که در دولت آینده مطرح می‌شود و با محوریت مقامات ارشد کشوری و مسئولان استانی بررسی خواهد شد.

وی با بیان این که طرح مسائل مربوط به آب در گروه‌های مردمی باعث ایجاد التهاب‌های اجتماعی می‌شود و مشکلات را به چالش‌هایی لاینحل تبدیل می‌کند، تاکید کرد: باید با نگاه فنی و تخصصی برای در نظر گرفتن تمام جوانب و تامین منافع استان‌ها تدابیر منصفانه‌ای اندیشیده و اتخاذ شود.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که با انتقال اطلاعات نادرست به مردم دو استان، تنش ایجاد می‌شود، ادامه داد: حتی یک قطره آب از طرح آبرسانی بن_بروجن برداشت نشده و در مقابل حتی یک قطره آب هم از طرح آبرسانی بهشت‌آباد به اصفهان منتقل نشده است.

کد خبر 488953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.