همکاری شهرداری بندرعباس با بسیج دانشجویی برای رفع نیاز محلات

شهردار بندرعباس گفت: برخی شعار قطب و پایتخت اقتصادی را برای بندرعباس مطرح می‌کنند، در حالی که منافع عمده و کلان شهر در صنایع، برای کل کشور است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس امینی‌زاده در نشست با مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های آزاد اسلامی و دانشگاه هرمزگان، اظهار کرد: بسیجیان امروز، پرانرژی‌تر از همیشه در حال حرکت در مسیر تحقق آرمان‌های امام‌راحل(ره) و انقلاب اسلامی هستند.

وی با بیان این که بسیج دانشجویی چند مزیت مهم دارد، افزود: سر و کار داشتن این بخش از بسیج با علم نکته حائز اهمیتی است و سوابق نشان می‌دهد که بسیج دانشجویی عملکرد خالصانه‌ای در راستای حفظ ارزش‌های نظام دارد.

شهردار بندرعباس با بیان این که بسیج دانشجویی اقدامات و برنامه‌های مورد نظر را با انرژی فراوان پیش می‌برد، ادامه داد: برنامه کنونی بسیج دانشجویی در شناسایی نیازها و رفع مشکلات محلات بافت فرسوده شهر بندرعباس قابل تقدیر است.

امینی‌زاده با اعلام آمادگی برای همکاری در انجام حرکت‌های جهادی برای رفع نیازهای محلات، اظهار کرد: در حوزه بافت فرسوده شهر بندرعباس اقدامات قابل توجهی طی سال‌های اخیر صورت گرفته که از جمله آن می‌توان به بازگشایی حدود ۳۰ خیابان جدید، احداث حدود ۸۰ پارک محله‌ای، چند فرهنگسرا و حدود ۶۰ زمین ورزشی اشاره کرد.

وی با تحلیل وضعیت کنونی محلات، تاکید کرد: با وجود همه خدمات زیرساختی، مشکلات عمده محلات همچنان باقی مانده است، در حال حاضر نیز حدود ۴۳ درصد شهر بافت فرسوده است، برخی شعار قطب و پایتخت اقتصادی را برای بندرعباس مطرح می‌کنند، در حالی که منافع عمده و کلان شهر در صنایع، برای کل کشور است.

شهردار بندرعباس گفت: برای آبادانی هرمزگان و بندرعباس خیلی‌ها شعار دادند، ولی حقیقت این است که تنها راهگشای مشکلات، توانمندسازی خانواده‌هاست.

امینی‌زاده با بیان این که تا زمانی که مردم توانمند نشوند، مشکلات حل نمی‌شود، افزود: افزایش کیفیت زندگی مردم با اشتغال پایدار و کسب درآمد کافی محقق می‌شود، زیرا وقتی خانواده اشتغال و درآمد نداشته باشد، آموزش در حوزه‌های دیگر ثمربخش نخواهد بود.

وی با اشاره به این که حوزه اجتماعی یک کلاف سردرگم و پیچیده است، اظهار کرد: طی سال‌های اخیر در بندرعباس برای تقویت اقتصاد خرد محلات اقدامات زیادی شده است اما باز هم کافی نیست و در حوزه اجتماعی و اشتغال خانوارها باید کار را با جدیت و همگرایی بیشتری پیش ببریم.

وی تاکید کرد: به دنبال تحقق این امر، بافت فرسوده کم‌کم احیا می‌شود و شهروندان سهم بیشتری برای آموزش قرار می‌دهند.

همکاری با شهرداری برای رفع مشکلات بافت فرسوده شهر

علیرضا صالحی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه هرمزگان نیز در این نشست گفت: شهرداری نهادی است که با توجه به وظایفش در محلات، همواره عملکرد آن مورد توقع شهروندان و مسئولان است.

وی افزود: بسیج دانشجویی استان قصد دارد در کنار شهرداری بندرعباس پروژه‌ای با موضوع کاهش مشکلات بافت فرسوده شهر اجرا کند؛ برای تحقق این امر، استخراج نیازهای اولویت‌دار ساکنان این بخش‌ها ضروری است.

کد خبر 488950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.