رونق صنعت در گرو پیوند تخصص و تجربه است

یک کارآفرین گفت: برخی متخصصان دارای امکانات، منتظر دریافت ایده‌های خوب هستند و افرادی با ایده‌های خوب تجربه صنعتی ندارند، باید شرایطی فراهم شود تا این دو گروه با یکدیگر مرتبط شوند.

مجید کلاهدوزان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: این شرکت حدود هشت نیروی فارغ‌التحصیل کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دارد که مشغول به کار هستند و چهار نفر نیز در بخش اداری این شرکت فعالیت می‌کنند.

رئیس شرکت فناوران شیمی سپاهان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا با بیان این که این شرکت در حوزه صنایع و مواد شیمیایی فعال است، افزود: فناوران شیمی سپاهان در زمینه مواد شیمیایی، افزودنی‌های مواد شیمیایی، به خصوص صنعت پلیمر فعالیت دارد.

این کارآفرین خاطرنشان کرد: حوزه کاری این شرکت از یک محور صنعت شیمیایی به چندین محور در حوزه صنایع شیمیایی گسترش پیدا کرده است و در حال حاضر متخصصان رشته صنایع شیمیایی، مهندسی شیمی، حسابداری، شیمی پلیمر، فوتونیک و مکانیک با این شرکت همکاری می‌کنند.

کلاهدوزان با تاکید بر این که تخصص‌پروری و تربیت نیروی متخصص در تمامی دانشگاه‌های کشور مورد بی‌توجهی قرار گرفته است، تصریح کرد: این شرکت از ایده‌های آینده دار حمایت می‌کند؛ اگر فردی ایده‌ای داشته باشد که آینده دار و خلاقانه باشد، شرکت از اجرای آن ایده حمایت می‌کند تا کارآفرینی برای آن فرد انجام شود.

وی تاکید کرد: این شرکت در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه صنایع پزشکی و دارویی، صنایع خاک، کود کشاورزی و عمران ارتباطات وسیعی دارد و در تلاش است این تجارب را در قالب یک شبکه در اختیار سایر شرکت‌ها بگذارد.

رئیس شرکت فناوران شیمی سپاهان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا تصریح کرد: برخی افراد تجربه علمی و برخی دیگر تجربه صنعتی دارند و ما سعی کرده‌ایم این دو گروه را در کنار یکدیگر قرار دهیم. در این راستا بالغ بر ۲۰ تا ۳۰ نفر در زمینه‌ها و تخصص‌های مختلف، با چالش‌های متفاوت با یکدیگر تبادل نظر می‌کنند تا گروه را به سمت تعالی پیش ببرند.

کلاهدوزان گفت: برخی متخصصان امکانات بدون استفاده‌ای در اختیار دارند و منتظر دریافت ایده‌های خوب هستند تا از این امکانات استفاده کنند بر عکس افرادی وجود دارند که ایده‌های خوبی دارند، اما تجربه صنعتی ندارند؛ تشکیل این گروه‌ها علاوه بر ایجاد انگیزه در جوانان، فعالیت فارغ‌التحصیلان را نیز هدایت می‌کند.

وی ادامه داد: گروه‌هایی نیز در سطح فراشرکتی داریم که حول محورهای خاصی شکل می‌گیرد و فضایی فراهم شده است که تعداد زیادی از دانشجویان در حال تبادل نظر، فعالیت، همکاری و همدلی هستند و داشتن این روحیه برای اجرای هر پروژه‌ای لازم است.

کد خبر 488937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.