برنامه‌های راهبردی  هوش مصنوعی را توسعه می‌بخشد

وجود تحلیل‌ها و ارائه داده‌های علمی جهانی، تاثیری مستقیم در ارتقای فناوری‌ها و ورود هدفمند کشور به این عرصه‌ها دارد.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برای ارائه تصویری درست و واقعی از وضعیت فعلی این صنعت در کشورهای مختلف یک همکاری مشترک برای چاپ کتاب «فناوری هوش مصنوعی و رویکردهای استراتژیک کشورها» را آغاز کرده است.

کتابی با تمرکز بر تحلیل داده‌های خام استارتاپی، پتنت و مقالات علمی به اضافه تحلیل محتوای برنامه‌های ملی کشورها که توسط دولت‌ها نوشته شده است. این کتاب توسط شرکت مشاوران ارزش سورین در تعامل با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به چاپ رسیده است.

این روزها هوش مصنوعی به عنوان یکی از روندهای برتر فناوری و یک از عوامل اقتدار مورد توجه قرار گرفته است. تنوع و فراوانی داده‌های تولیدی در کنار توسعه سخت‌افزارهای پیشرفته با قابلیت پردازش داده‌های حجیم به توسعه روز افزون این حوزه کمک شایانی کرده است.

به همین دلیل کشورهای مختلف تلاش کرده‌اند تا تلاش‌های ملی خود را سازمان داده و اسنادی را برای ورود هدفمند به حوزه هوش مصنوعی تدوین کنند. بر همین اساس جمع‌آوری، رصد و استفاده از این داده‌ها می‌تواند به فناوران، مدیران و علاقه‌مندان به این صنعت برای ورودی هوشمند به این حوزه کمک کند.

کد خبر 488923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.