۳۱ خرداد آخرین مهلت ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان ریالی

دبیر کمیته اقدام ارزی سازمان توسعه تجارت گفت: صادرکنندگانی که نسبت به فروش ریالی کالاها از ۲۲ فروردین تا ۱۶ مردادماه سال ۹۷ به عراق و افغانستان اقدام کردند، تا ۳۱ خردادماه امسال فرصت دارند تا با ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت، تعهدات خود را ایفا کنند.

به گزارش ایمنا به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، احسان قمری با اشاره به ابلاغ بسته سیاستی ایفای تعهدات ارزی سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰، اظهار کرد: رفع تعهدات ارزی صادرکنندگانی که اقدام به صادرات ریالی در نیمه نخست سال ۹۷ کرده‌اند، ارتباطی به معافیت مالیاتی و استرداد مالیات بر ارزش افزوده نداشته و مشمول استفاده از نرخ صفر مالیاتی و استرداد مالیات بر ارزش افزوده نخواهند بود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در خصوص ثبت اطلاعات فروش ریالی به سایر کشورها غیر از عراق و افغانستان در بازه زمانی ۲۲ فروردین تا ۱۶ اردیبهشت ۹۷، افزود: ضوابط این موضوع از طریق دبیرخانه کمیته اقدام ارزی اعلام خواهد شد.

بر اساس مکاتبه انجام شده توسط «حمید زادبوم» رئیس‌کل سازمان توسعه تجارت ایران، زیرساخت لازم برای ثبت اطلاعات فروش ریالی توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی فراهم خواهد شد.

در چند روز آینده صادرکنندگان قادر خواهند بود نسبت به ثبت اطلاعات فروش ریالی به عراق و افغانستان مربوط با بازه زمانی یاد شده اقدام کنند.

کد خبر 488920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.