اجرای طرح مدیریت اجتماعی پسماند در شهرهای مازندران

معاون عمرانی استاندار مازندران از اجرای طرح مدیریت اجتماعی پسماند در شهرهای این استان خبر داد.‏

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی رازجویان امروز(شنبه) در مراسم بهره برداری از پروژه لندفیل زباله شهرداری قائم شهر با بیان اینکه در مازندران حدود ۲۸ محل دپوی زباله وجود دارد که قدمت اکثر آنها به بیش از ۵۰ سال می‌رسد، گفت: این مسئله به هیچ عنوان زیبنده استان سرسبزی که اولویت اول گردشگران کشور است، نیست.

وی با تاکید بر اینکه ساماندهی مدیریت زباله و پسماند از مهمترین اولویت‌های استانداری مازندران است، افزود: خوشبختانه با همکاری دستگاه‌های مرتبط با این موضوع، همصدایی خوبی برای رفع معضل چندین ساله زباله در استان شکل گرفت.

معاون عمرانی استاندار مازندران از اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار دولتی به مدیریت پسماند خبر داد و تصریح کرد: چندین طرح نیمه‌کاره حوزه مدیریت پسماند در استان در حال اجراست که امیدواریم با تکمیل و راه اندازی آنها مشکل دفع زباله مازندران برای همیشه رفع شود، خرید و راه اندازی خط پردازش زباله در شهرستان‌های آمل و قائم شهر و طرح زباله سوز نوشهر و ساری از آن جمله هستند.

وی با تاکید بر لزوم تغییر الگوی مصرف، خواستار مدیریت دفع زباله‌های شهری و روستایی توسط مردم شد و اظهار کرد: متأسفانه میانگین تولید زباله در مازندران بسیار بالاتر از میانگین کشوری است و بخشی از این مسئله مربوط به بی مبالاتی برخی مسافران و شهروندان است به همین منظور دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌های عمومی از جمله صدا و سیما باید ورود پیدا کنند تا این فرهنگ غلط اصلاح شود.

وی از اجرای طرح «ماپ» در مازندران خبر داد و تصریح کرد: این طرح که همان مدیریت اجتماعی پسماند است تأیید شده و به طور آزمایشی در روستای داراب‌کلای ساری در حال اجرا است که امیدواریم به زودی در سایر شهرهای استان نیز عملیاتی شود.

کد خبر 488897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.