ظرفیت ساماندهی زباله قائم شهر افزایش یافت

شهردار قائم شهر با اشاره به افتتاح پروژه لندفیل گفت: با اجرای این پروژه ظرفیت ‏ساماندهی زباله قائم شهر افزایش یافته است.‏

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس صالح زاده امروز (شنبه) در آئین بهره برداری از پروژه لندفیل شهرداری قائم شهر گفت: مدیریت پسماند و ساماندهی مشکل ۵۰ ساله زباله یکی از مهم‌ترین اولویت‌های شورای پنجم و شهرداری قائم شهر بود.

وی پروژه لندفیل زباله را یکی از بزرگترین طرح‌های عمرانی مازندران عنوان کرد و افزود: این طرح در زمینی به مساحت ۴۰ هزار مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان اجرایی شده است که از این میزان شش میلیارد تومان اعتبارات دولتی بوده و ۱۵ میلیارد تومان دیگر نیز در سال جدید به این طرح اختصاص یافته است.

شهردار قائم شهر تصریح کرد: با اجرای این پروژه نخستین سلول لندفیل بهداشتی قائم شهر به ارتفاع ۱۰ متر احداث و راه اندازی می‌شود که ظرفیت دفن ۴۰۰ هزار متر مکعب زباله را دارد با اجرای دیواره‌های ژئوممبران و پیش بینی کانال‌های زهکشی، امکان نفوذ شیرابه زباله به آب‌های زیرزمینی و اراضی کشاورزی در منطقه را به حداقل رسانده‌ایم.

وی از نصب و راه اندازی خط پردازش زباله تا شش ماه آینده خبر داد و تصریح کرد: احداث سلول شماره دو پروژه لندفیل و تصفیه خانه شیرابه زباله از برنامه‌های آتی شهرداری قائم شهر است که در تکمیل این پروژه و با هدف تبدیل زباله به مواد آلی قابل مصرف اجرایی خواهد شد، سلول شماره دو را به زباله‌های قدیمی اختصاص خواهیم داد و زباله‌های جدید باید در محل دفن بهداشتی زباله بماند تا مدیریت شود.

صالح زاده از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای جذب اعتبارات ملی و اجرای هر چه سریع‌تر این پروژه درخواست کمک و مساعدت کرد.

به گزارش ایمنا، در شهرستان قائم‌شهر روزانه حدود ۲۰۰ هزار تن زباله تولید می‌شود که این میزان در ایام تعطیل و ورود مسافران به ۳۰۰ هزار تن هم می‌رسد؛ زباله‌های روستاهای بخش مرکزی و شهر ارطه در قائم شهر دپو می‌شود.

کد خبر 488895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.