مالمو جهان را به جنبش «شهر یک دقیقه‌ای» دعوت کرد

احداث ایستگاه‌های جدید مترو در صوفیه، آغاز جنبش شهرهای یک دقیقه‌ای در مالمو، راه اندازی اتوبوس‌های برقی و ضد ویروس در ویچ، راه اندازی ترمینال دوستدار محیط زیست در پراگ، هوشمند سازی آزمایشی در رم و اتوبوس های سیار واکسن در لیورپول، مهم‌ترین عناوین این هفته بسته خبری پارلمان شهری جهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروزه استفاده از فضای پارک خودروها به عنوان مکان‌های عمومی در اغلب شهرهای سوئد به ویژه مالمو گسترش یافته و این جنبش به «شهر یک دقیقه‌ای» شهرت یافته است.

صفحه رسمی شورای شهر مالمو با اعلام آغاز جنبش شهرهای یک دقیقه‌ای هدف آن را ترویج رویکرد "شهر به سمت دنیای بدون خودرو" میان شهروندان مطرح کرده است. این جنبش می‌کوشد تا از این طریق، سلامت، پایداری و پویایی را برای شهرهای سراسر کشور و ساکنان آن‌ها تا سال ۲۰۳۰ به ارمغان آورد.

گفتنی است شورای شهر مالمو با دعوت از دیگر شهرهای جهان، پیاده‌سازی پروژه خیابان‌های یک دقیقه‌ای را در بسیاری از کشورهای جهان امکان‌پذیر دانسته زیرا در چنین مناطقی، بخش اعظمی از زیرساخت‌های شهری را خیابان‌ها و در نتیجه وسایل حمل و نقل که اغلب موتوری هستند فرامی‌گیرد.

رم؛ هوشمندسازی آزمایشی در مدارس آغاز شد

شورای شهر رم با اجرای آزمایشی طرحی که از سوی یک شرکت هوشمندسازی به اعضای شورای این شهر پیشنهاد شده بود موافقت کرد. با اعلام صفحه رسمی شورای شهر رم این طرح به طور آزمایشی یک سیستم لای فای متشکل از ۹ لامپ ال ای دی را در سقف کلاس کامپیوتر یکی از مدارس شهر نصب کرده که از طریق فرستنده‌های مخصوصی، شبکه اینترنت را به ایستگاه‌های کاری متصل می‌کند.

در این مدرسه، تعداد ۲۰ کامپیوتر به اینترنت لای فای متصل می‌شوند که امکان دانلود با سرعتی بسیار بیشتر از وای فای از آن‌ها امکان‌پذیر است. مدیران شهری رم امیدوارند در نتیجه این اقدام، عملکرد آموزشی مدرسه به طور قابل توجهی بهبود یابد و دانش‌آموزان موفق‌تر از قبل ظاهر شوند.

ویرجینیا راجی، شهردار پایتخت ایتالیا به اعضای شورای شهر متعهد شده پیشرفت در زمینه لای فای در شهر را به نهایت برساند تا رم را به الگویی در توسعه شهر هوشمند تبدیل کند که در آن، کیفیت زندگی در سطح بالایی قرار می‌گیرد.

مالمو جهان را به جنبش «شهر یک دقیقه‌ای» دعوت کرد

لیورپول؛ اتوبوس‌های تست کووید ۱۹ در شهر

صفحه رسمی شورای شهر لیورپول با انتشار تصاویر اتوبوس‌های واکسیناسیون کووید ۱۹ در شهر از شهروندان خواست در صورت داشتن اولویت تزریق واکسن با حضور در ایستگاه‌های سیار به آسانی و سرعت واکسینه شوند. در ادامه این اطلاعیه آمده است:

کلینیک واکسیناسیون سیار که آخر هفته راه اندازی شد، بخشی از طرحی است که برای کمک به بهبود دسترسی به واکسن در مناطقی که میزان مصرف پایین‌تر بوده است استفاده می‌شود. در حال حاضر شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد مردم در مناطق محروم‌تر شهر و همچنین در برخی از جوامع قومی محلی سیاه پوست و اقلیت، کمتر واکسن زده‌اند.

در واقع طی هفته‌های آینده، اتوبوس از چندین مکان مختلف در سراسر لیورپول بازدید می‌کند و به افرادی که هنوز واکسن دریافت نکرده‌اند خدمات ارائه می‌کند. البته اولویت دریافت واکسن کووید ۱۹ با افرادی که ۵۰ سال یا بیشتر دارند، کسانی که از نظر بالینی بسیار آسیب پذیر هستند، اشخاصی که یک بیماری زمینه‌ای داشته باشند که آنها را در معرض خطر بیشتری از ویروس قرار دهد، افرادی که ناتوانی در یادگیری داشته باشند، کارمندان بهداشت و درمان یا مراقبان اجتماعی و پرستاران بدون حقوق خواهد بود.

مالمو جهان را به جنبش «شهر یک دقیقه‌ای» دعوت کرد

صوفیه؛ احداث ایستگاه‌های جدید مترو

با اعلام صفحه رسمی شورای شهر صوفیه بلغارستان قرار است این شهر میزبان چهار ایستگاه جدید مترو باشد که استفاده از آن برای عموم مردم شهر، از این هفته امکان‌پذیر خواهد بود. در همین راستا رئیس شورای شهر صوفیه در صفحه خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی گفت: پس از افتتاح خط جدید، روزانه بیش از ۵۰۰ هزار نفر می‌توانند با ایمنی و رفاه کامل، در این مسیرها تردد کنند.

ایستگاه‌های جدید مترو از ۲۴ ماه آوریل به روی مردم باز می‌شود و قطار آن‌ها را در کمتر از پنج دقیقه به دانشگاه بلغاری خواهد رساند. احداث این خط راه آهن، از سال ۲۰۱۶ آغاز شد و در سال جاری به پایان رسید. زمان افتتاح ایستگاه‌های جدید مترو در وب‌سایت شهر اعلام شده است.

سفر از ایستگاه‌های جدید نیز در همان روز آغاز می‌شود و قطارهای پیشرفته‌ای برای تردد در میان این ایستگاه‌ها و مرکز شهر در نظر گرفته شده است.

مالمو جهان را به جنبش «شهر یک دقیقه‌ای» دعوت کرد

‌ویچ؛ اتوبوس‌های برقی و ضد ویروس راه اندازی می‌شوند

رئیس شورای شهر ویچ لهستان در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که تا پایان سال ۲۰۲۲ بخش اعظمی از اتوبوس‌های امروزی را با انواع الکتریکی آن جایگزین خواهد کرد که انتقال ویروس در داخل آن‌ها صفر خواهد بود.

البته اعلام شده است که دولت سعی خواهد کرد به تدریج این نوع وسیله‌های حمل و نقل پاک را جایگزین تمام اتوبوس‌های کنونی کند تا از این طریق، نه تنها کیفیت هوای شهر را بهبود ببخشد، بلکه به سلامت شهروندان نیز کمک کند. پروژه ساخت اتوبوس‌های جدید تا چند ماه آینده آغاز و تا اواخر سال آینده، به پایان خواهد رسید.

شورای شهر ویچ در پی انتشار ویروس کرونا و نرخ بالای انتقال آن از طریق وسایل حمل و نقل عمومی تصمیم گرفت رویکردی مؤثر برای حل این مشکل به کار بندد تا از این طریق، اقتصاد رکود یافته نیز رونقی دوباره یابد.

پراگ؛ راه اندازی ترمینال دوستدار محیط زیست

رئیس شورای شهر و شهردار پراگ روز ۲۱ ماه آوریل در یک کنفرانس مطبوعاتی با اعلام خبر طراحی‌های اولیه احداث یک پایانه مسافربری مدرن از بهره برداری این ترمینال تا اوایل سال ۲۰۲۶، خبر دادند. آنها همچنین در خصوص دیگر جزئیات این طرح افزودند: مردم می‌توانند با برخورداری از امکانات پیشرفته به سفر از طریق این پایانه بپردازند.

ترمینال مدرن پراگ در بخش جنوبی شهر احداث خواهد شد و به عنوان مرکزی برای رساندن مسافران به تمام نقاط داخل شهر و کشور عمل خواهد کرد. در حال حاضر، ایستگاه‌های مختلفی در سراسر پراگ، پایتخت کشور جمهوری چک وجود دارد که با امکانات متفاوتی مردم را به مسیرهای داخل و خارج شهری هدایت می‌کنند.

کد خبر 488850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.