پروژه‌های شهری مشهد تعطیل نشدند

شهردار مشهد گفت: نکته اول و مهمی که بارها گفتم این است که شهرداری مشهد نقش مدیریت محور بر روی تمامی اتفاقات درون شهری ندارد. یعنی ما نمی‌توانیم برای نظارت روی اصناف، آمد و شد مسافر و یا فعالیت‌هایی که ارتباط با حوزه کاری مان در مدیریت شهری ندارند، دستوری را داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا کلائی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"همشهریان عزیزم سلام

توی این دو روز بعد از انتشار ویدئویی که درباره چهارده روز سخت پیش روی ما مردم مشهد باهاتون صحبت کرده بودم، کامنت های متعددی گذاشته بودید، تعدد سوالات و نکات شما باعث شد تا به جای پاسخ یک به یک، در قالب یک پست مواردی را خدمتتون عرض کنم.

نکته اول و مهمی که بارها گفتم و باید مجدداً تکرار کنم این است که شهرداری مشهد نقش مدیریت محور روی تمامی اتفاقات درون شهری ندارد. یعنی ما نمی‌توانیم برای نظارت روی اصناف، آمد و شد مسافر و یا فعالیت‌هایی که ارتباط با حوزه کاری‌مان در مدیریت شهری ندارند دستوری را داشته باشیم؛ تلاشمان این است که در حوزه وظایف خودمان خدایی ناکرده سهل انگاری صورت نگیرد و بتوانیم شرایط را مدیریت کنیم.

یکی از اون ها در حوزه حمل و نقل عمومی است؛ جایی که به همراهی شما همشهریان عزیز به شدت نیازمندیم. درخواستی را هم از اعضای محترم شورای اسلامی شهر داشتیم تا در صورت موافقت، کارکنان الیت به عنوان نیروهای کنترل جمعیت مترو و اتوبوس استفاده بشوند تا از شلوغی در سیستم حمل و نقل عمومی این‌طور جلوگیری کنیم.

درباره کارکنان شهرداری هم باید خدمتتان بگویم که ما از دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا تبعیت می‌کنیم، یعنی همان قانون یک سوم و در مواردی پنجاه درصد حضور کارکنان؛ پس از اینکه کارکنان شهرداری صددرصدی دارند کار می‌کنند حرف درستی نیست.

برای پروژه‌های عمرانی هم ما از تعداد شاغلین در پروژه‌ها کم کردیم و به صورت شیفتی مسئول به فعالیت هستند، اما اینکه پروژه‌ها تعطیل شدند هم ادعای درستی نیست. چون واقعاً تأخیر در عملیاتی شدن پروژه‌ها می‌تواند آثار منفی برای شهر داشته باشد و سعی می‌کنم با کمترین تأخیر قول‌هایمان درباره عملیاتی شدن پروژه‌ها را عملی کنیم.

انشاالله در شب‌های بعدی از پروژه‌های در جریانمان در حوزه‌های مختلف بیشتر صحبت می‌کنم، فقط امشب خواستم درباره خواست قبلیم رو تکرار کنم و ازتون بخوام بیایم در کنار هم تجربه موفق سال گذشته را تکرار کنیم و بازم مشهد در بین همه کلان شهرهای ایران بهترین آمار را در زمینه مقابله مردمی با شیوع کرونا به دست بیاورد چون حالا دیگر شعار و باورمان این است که مشهد یک الگو برای سایر شهرهاست.

من و همکارانم هم قول می‌دهیم تا در آنچه وظیفه‌مان در شهرداری مشهد است کم نگذاریم. شما هم لطفاً با رعایت توصیه‌های بهداشتی مواظب خودتون و خانواده عزیزتون باشید.

امیدوارم متقابلاً متولیان بهداشت هم در زمینه تأمین واکسن موفقیت‌های بیشتری به دست بیاورند تا زودتر از شر این حال ناخوش راحت بشویم.

کد خبر 488844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.