پیش‌بینی بورس فردا ۴ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ + اخبار لحظه‌ای

پیش بینی می‌شود بازار فردا متعادل و به سمت منفی باشد و امید است نقش حقوقی‌ها در این بازار بیشتر شود و در سمت تقاضا ایفای نقش کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس فردا _ شنبه چهارم اردیبهشت‌ماه_ را اینگونه پیش‌بینی می‌کند: این مدت بخش زیادی از سرمایه‌ها در بازار بورس به سمت بازار رمز ارزها حرکت کرد، روز گذشته خبری مبنی بر کلاهبرداری یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال در کشور ترکیه منتشر شد که تأثیر منفی زیادی بر این بازار گذاشت و روز جاری خبری مبنی بر مالیات سرمایه در بازار آمریکا منجر شد که ریزش سنگینی در این بازار اتفاق افتد و بیت کوین به زیر ۵۰ هزار دلار رسیده و سایر کوین‌ها ریزش‌های بیش از ۱۵ درصد را تجربه کنند.

این موضوع و ریزش بیشتر این بازار باعث می‌شود که بسیاری از فعالان که تصمیم به ورود به این بازار را داشتند صرف نظر کنند و از طرف دیگر برخی که سرمایه‌ها خود را از بازار رمز ارزها خارج می‌کنند احتمالاً به سمت بازار بورس برگردانند البته این یک مقدار زمان بر است، تصمیمات حاکمیتی به صورت جمعی در پی حفظ بازار سرمایه است و امیدواریم که تصمیمات خوبی در این راستا گرفته شود.

اگر نگاهی به بازار کامودیتی داشته باشیم خواهیم دید که قیمت‌ها به شدت روند صعودی دارند اما مدت‌ها است بازار بورس به این تغییرات واکنش مثبتی نمی‌دهد و هر روز واگرایی بین قیمت‌های جهانی و بازار بورس دارد بیشتر می‌شود، به عنوان نمونه نسبت به سال گذشته قیمت فولاد جهانی رشد ۱۰۰ درصدی داشته اما قیمت سهام‌های فولادی کاهش ۴۰ درصدی که این موضوع با واقعیت‌های بنیادی تطبیق ندارد و هر روز دارد این فاصله بیشتر می‌شود یعنی قیمت‌ها جهانی افزایشی و قیمت سهام شرکت‌های فلزی، معدنی، پتروشیمی و پالایشی کاهشی است.

به نظر می‌رسد این مشکل پس از مداخلات اشتباه دولت، مسئولین و… به دلیل ترس مردم در حال ادامه دار شدن است و هر روز برای صف فروش نشینی از یکدیگر سبقت می‌گیرند.

پیش بینی می‌شود بازار فردا متعادل و به سمت منفی باشد و امید است نقش حقوقی‌ها در این بازار بیشتر شود و در سمت تقاضا ایفای نقش کنند.

کد خبر 488827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.