نوروزی: بیش از ۹۷ عنوان برنامه در هفته اصفهان به صورت مجازی برگزار می‌شود

شهردار اصفهان از برگزاری بیش از ۹۷ عنوان برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان خبر داد و گفت: امسال با توجه به شرایط کرونایی برگزاری برنامه‌ها به فضای مجازی محدود و متناسب با ایام ماه مبارک رمضان برنامه ریزی شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی امروز _جمعه سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰_ در برنامه تلویزیونی «زنده رود» با اشاره به برگزاری ویژه برنامه‌های هفته نکوداشت اصفهان، اظهار کرد: سوم تا نهم اردیبهشت ماه «هفته فرهنگی اصفهان» نامگذاری شده؛ البته در آذرماه نیز روز اصفهان را طی دو سال برگزار کردیم، اما سال گذشته با توجه به شرایط کرونایی برنامه‌ها به صورت مجازی برگزار شد که امیدواریم امسال نیز در آذر ماه بتوانیم برنامه‌ها را در شهر برگزار کنیم.

وی افزود: سال‌های قبل برنامه‌های متعدد هفته فرهنگی اصفهان در عرصه برگزار می‌شد، اما امسال برگزاری برنامه‌ها به فضای مجازی محدود و متناسب با ایام ماه مبارک رمضان و شب‌های این ماه پر فضیلت برنامه‌ریزی شده است.

شهردار اصفهان از برگزاری بیش از ۹۷ عنوان برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان خبر داد و تصریح کرد: یکی از برنامه‌ها «هفت شب، هفت موسیقی» است، در این راستا هفت کنسرت موسیقی سنتی متناسب با این ایام از طریق فضای مجازی از جمله سایت شهرداری، روابط عمومی و سازمان فرهنگی شهرداری که ۴۰ هزار بیننده دارد، پخش خواهد شد.

وی با گرامیداشت سوم اردیبهشت ماه «روز معماری»، گفت: به مناسبت این روز ویژه برنامه‌ای با عنوان «آداب مهرازی» برگزار می‌شود، زیرا معماری یکی از هنرهای برجسته و از شاخصه‌های اصفهان است که در این روز هفت قسمت برنامه رادیویی و در فضای مجازی برگزار خواهد شد.

نوروزی با بیان اینکه سنت حسنه سحری‌خوانی با عنوان «سحوری خوانی» در مناطق ۱۵ گانه شهرداری برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: آئین‌های ویژه میلاد امام حسن مجتبی (ع) اکرام و سایر موارد را تحت عنوان برنامه اجرا و کمک به دیگران به نمایش خواهد گذاشت.

وی با اشاره به برگزاری اختتامیه نخستین جشنواره ملی «کار آوا»، اظهار کرد: با اعلام فراخوان این جشنواره نزدیک به ۱۷۰ اثر از نقاط مختلف کشور ارسال شده است؛ البته کار آوا یعنی آواهایی که در گذشته بوده و افراد در مشاغل مختلف حین انجام کار و تلاش آوازهایی را می‌خواندند.

شهردار اصفهان تصریح کرد: در جشنواره ملی کارآوا با مستند نگاری فرهنگ مردم ظرفیتی را برای حوزه هنر شهر ایجاد می‌کنیم تا هنر گذشته شهر و کشور را بشناسیم و از آواها استفاده کنیم.

وی از رونمایی چهار پک آموزشی در حوزه رسانه خبر داد و گفت: در حال حاضر جامعه ما با فضای مجازی و رسانه‌ای ارتباط زیادی دارد؛ به عنوان مثال گاهی در فضای مجازی شایعاتی اعلام و پس از فراگیر شدن افکار عمومی را تشویش و خلل‌هایی ایجاد می‌کند، از این رو جامعه ما نیاز به تقویت آموزش رسانه‌ای دارد.

نوروزی رونمایی از شش پک آموزشی کارآفرینی در خانه جوان را یکی دیگر از برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان عنوان کرد و افزود: اکوسیستم کارآفرینی شهر یکی از اهداف شهرداری بوده و برنامه عنوان شده در تلاش برای بیان این اکوسیستم است.

وی با بیان اینکه در هفته فرهنگی اصفهان از سه فیلم کوتاه پیرامون فعالیت کارکنان خدوم شهرداری از جمله پاکبانان، رانندگان تاکسی و اتوبوس به صورت مجازی رونمایی می‌شود، گفت: هدف از تهیه این فیلم‌های کوتاه آشنایی هر چه بیشتر شهروندان با فعالیت خادمان خود در شهر است.

شهردار اصفهان ادامه داد: به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان ۱۷ عنوان کتاب در حوزه‌های سینما، تئاتر، معماری، ادبیات، اصفهان شناسی و کودک، ۷۰ عنوان کتاب در حوزه‌های اجتماعی و شهروندی مرتبط با کودکان با توجه به اینکه اصفهان شهر دوستدار کودک است و پورتال جامع کتابخانه‌های عمومی شهرداری رونمایی می‌شود.

وی با بیان اینکه در گذشته ویژه برنامه‌های جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان برگزار می‌شد که با توجه به شرایط کرونایی امکان برگزاری آن وجود ندارد، تصریح کرد: امسال به صورت مجازی بین شهروندان اصفهان و سن پترزبورگ که یکی از خواهرخوانده‌های شهر اصفهان است، مسابقه شطرنج برگزار خواهیم کرد تا شهروندان این دو شهر با هم نوعی تعامل، گفت و گو و همکاری داشته باشند.

نوروزی با اشاره به شش عنوان اطلس شهری در اصفهان، اظهار کرد: انجام هر اقدامی در زمینه توسعه، کالبد یا فرهنگ در شهر نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و در اختیار داشتن منابع مطلوب دارد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اطلس‌های شهری «سلامت» است که بیان می‌کند در هر منطقه‌ای و محله شهر وضعیت سلامت شهروندان چگونه است و باید متناسب با شرایط چه خدماتی ارائه شود، همچنین در این اطلس وضعیت مشارکت شهروندان، خانواده‌ها و زنان بررسی و ارزیابی شده است.

به گزارش ایمنا، در پایان برنامه زنده رود، با حضور شهردار اصفهان از پوستر رسمی هفته فرهنگی اصفهان و یادمان این رویداد با عنوان «چوگان» اثر هنری مینیاتور هوشنگ جزی‌زاده رونمایی شد.

کد خبر 488770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.