آسمان اصفهان در انتظار رگبارهای بهاری/احتمال وزش گرد و خاک در مناطق شرقی وجود دارد

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: از امروز با گذر امواج ناپایدار تا یکشنبه هفته آینده بر روی استان شاهد رگبارهای بهاری و رعد و برق در سطح استان به ویژه در مناطق غربی خواهیم بود که در مناطق شرقی نیز توام با گرد و خاک است.

حجت الله علی‌عسگریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به نفوذ امواج ناپایدار به استان اصفهان، اظهار کرد: این امواج ناپایدار از امروز تا اوایل هفته آینده بر روی آسمان اصفهان قرار دارند و در این مدت آسمان بسیاری از مناطق ابری است و گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید را خواهیم داشت.

وی با اشاره به گذر متناوب امواج ناپایدار تا یکشنبه هفته آینده از روی استان، تصریح کرد: از امروز تا اوایل هفته آینده با گذر امواج ناپایدار بر روی استان شاهد رگبارهای بهاری و رعد و برق در سطح استان به ویژه در مناطق غربی استان اصفهان خواهیم بود و در مناطق شرقی توأم با وزش باد شدید و گرد و خاک محلی است.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق تغییر محسوسی ندارد، گفت: بیشینه و کمینه دمای هوای کلانشهر اصفهان بین ۳۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و ۱۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان است.

وی اضافه کرد: مورچه خورت با دمای ۳۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بوئین و میاندشت با دمای ۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

علی‌عسگریان تصریح کرد: روز شنبه وقوع گرد و خاک محلی بر اثر وزش باد شدید تا نسبتاً شدید و احتمال بارش‌های بهاری در مناطق شرقی از جمله نائین و ورزنه وجود دارد، همچنین بارش خفیف از گلپایگان با میانگین یک میلی متر در شبانه روز ثبت شده است.‌

کد خبر 488767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.