احداث بزرگترین پل شیشه‌ای معلق خاورمیانه در روستای نگل سنندج

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی کردستان گفت: مراحل احداث بزرگترین پل شیشه‌ای و معلق خاورمیانه در روستای هدف گردشگری نگل سنندج آغاز شد.

به گزارش ایمنا، یعقوب گویلیان گفت: این طرح بزرگترین طرح در حوزه گردشگری و تفریحی در استان بوده که دارای بخش‌های متعددی از جمله پل معلق شیشه‌ای به طول ٤٥٠ متر، جامپینگ به ارتفاع ٨٨ متر، ایگل زیپ به طول ٤٥٠ متر، زیپ لاین به طول ٣٧٠ متر، سوینگ و رافتینگ به طول چهار کیلومتر است.

وی زیپ لاین را تفریحی پر هیجان برشمرد و افزود: این طرح دوست‌داران سرعت و دلهره را در ارتفاع به چالش می‌کشد که در صورت به بهره برداری رسیدن دومین زیپ لاین استان خواهد بود که آماده استفاده هم استانی‌ها و گردشگران می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان ضمن قدردانی مجری این طرح که توانسته مراحل احداث طرح را آغاز کند، اضافه کرد: این طرح در قالب "شرکت گردشگری پل میرخان نگل" اجرا می‌شود و دارای بخش‌های دیگری از جمله، رستوران، آلاچیق، شهربازی و هشت واحد اقامتی است.

وی به رونق صنعت گردشگری در این روستا در صورت به بهره‌برداری رسیدن این طرح اشاره و اعلام کرد: میزان سرمایه گذاری در فاز اول این طرح ۵۰۰ میلیارد ریال بوده که ۸۰ میلیارد ریال آن تسهیلات بانکی هم به طرح اختصاص داده می‌شود.

گویلیان زیرگذر و جاده اختصاصی و پارکینگ با گنجایش حدود ۱۰۰ دستگاه ماشین را از دیگر بخش‌های طرح بیان کرد و یادآور شد: هم اکنون در روستای گردشگری نگل، قرآن مقدس و بزرگ نگل و موزه قرآنی وجود دارد که هر ساله پذیرای گردشگران زیادی از داخل و خارج از کشور است.

نگل، روستایی از توابع بخش کلاترزان شهرستان سنندج در کردستان است که به واسطه وجود یک قرآن تاریخی جزو مناطق گردشگری روستایی این استان به حساب می‌آید.

موزه روستای "نِگِل" متشکل از دو بخش قرآنی و مردم‌شناسی یا معیشتی در سال ۱۳۹۲ با همکاری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری کردستان در داخل صحن اصلی مسجد جامع تاسیس شده است که اقلام باستانی نیز در آن به چشم می‌خورد.

همه اجناس موزه را مردم به صورت خودجوش تهیه و به موزه نگل اهدا کرده‌اند که شامل تمامی اقلام معیشتی و فرهنگی منطقه از ۵۰ تا ۲۰۰ سال پیش بوده و از زیورآلات گرفته تا اجناس و ابزار کشاورزی و منزل را شامل می‌شود که زندگی روستایی این منطقه را به تصویر کشیده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 488729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.