روسیه فرمان بازگشت نیروها از مرز اوکراین را صادر کرد

روسیه اعلام کرد که فرمان بازگشت نیروها از مرز اوکراین را صادر کرده است.

به گزارش ایمنا به نقل از رویترز، در اقدامی که ظاهراً نشان‌دهنده پایان آرایش نظامی ده‌ها هزار نیروی ارتش روسیه در مرز اوکراین است، روسیه اعلام کرد که فرمان بازگشت نیروهای خود را به پایگاهشان صادر کرده است.

در پی اعلام این فرمان، ارزهای رسمی هر دو کشور روسیه و اوکراین به سرعت افزایش یافت.

حال خروج تأیید شده این نیروها احتمالاً با استقبال کشورهای غربی روبرو خواهد شد که پیش از این نسبت به چشم انداز مداخله بیشتر روسیه در شرق اوکراین بیمناک بودند.

این در حالی است که سخنگوی رئیس جمهور اوکراین در ماه میلادی جاری گفت که روسیه بیش از ۴۰ هزار نیروی نظامی خود را به مرز شرقی اوکراین گسیل کرده و بیش از ۴۰ هزار نیرو را نیز در کریمه مستقر کرده است. به گفته این مقام اوکراینی، حدود ۵۰ هزار تن از نیروها مربوط به آرایش‌های جدید نظامی هستند. این در حالی است که مسکو به شمار این نیروها هیچ اشاره‌ای نکرده است.

«ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در یک پیام در توئیتر نوشت که اوکراین «از هرگونه اقدام برای کاهش حضور نظامی و تنش زدایی در دنباس (شرق اوکراین) استقبال می‌کند» و افزود که «از شرکای بین‌المللی خود برای حمایتشان سپاسگزار است».

از سوی دیگر، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده نیز گفت که واشنگتن نسبت به اعلان این فرمان از سوی روسیه مطلع است و در حال مشاهده دقیق موقعیت در مناطق مرزی اوکراین است. به گفته پرایس، «آمریکا این کلمات را شنید. فکر می‌کنیم آنچه که ما دنبال آن هستیم، عمل و اقدام است».

منبع: مهر

کد خبر 488724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.