هوشمند سازی ۸۰ درصد از فرآیند صدور پروانه ساختمانی در یزد

رئیس کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روش‌های شورای اسلامی شهر یزد گفت: در حال حاضر نزدیک به ۸۰ درصد از مراحل صدور پروانه ساختمانی، مکانیزه و الکترونیکی شده است.

حمیدرضا قمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با بیان این که لزوم آشنایی مردم با دستاوردهای شهر هوشمند امری مهم و اجتناب ناپذیر است، اظهار کرد: این موضوع یک امر ضروری است و در کنار توسعه زیرساخت‌ها باید به این نکته نیز توجه شود.

وی ادامه داد: برای همین منظور به ایجاد سامانه‌های تعاملی ورود کردیم که یکی از مهم‌ترین سامانه‌هایی که به آن پرداختیم و قصد داشتیم که مردم به صورت عملی ببینند که در شهر هوشمند چه تحولاتی می‌تواند در خدمت‌رسانی ایجاد کند، سامانه مکانیزه کردن اخذ پروانه ساختمان بود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با بیان این که روند اخذ پروانه ساختمان همواره یکی از فرآیندهای مورد گلایه مردم بوده است، تصریح کرد: متقاضیان اخذ پروانه ساختمان برای این منظور مجبور بودند که مرتب در دالان‌های پر پیچ و خم بروکراسی اداری شهرداری در رفت و آمد باشند.

قمی با اشاره به این که یکی از اولین طرح‌های شورای شهر پنجم مکانیزه کردن صدور پروانه ساختمان بود، گفت: اجرای این طرح راه بسیار دشواری بود که سختی‌های فراوانی داشت و با مقاومت‌های بیرونی و درونی از سوی دستگاه‌هایی که ارتباط داشتند مواجه بودیم که همکاری نمی‌کردند.

وی با اظهار خرسندی از این که امروز نزدیک به ۸۰ درصد فرآیند مکانیزه کردن صدور پروانه ساختمان به نتیجه رسیده است، خاطر نشان کرد: اکنون پروانه‌های ساختمانی به صورت مکانیزه صادر می‌شوند و ارتباط با سازمان نظام مهندسی ساختمان انجام شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به این که پیش‌بینی می‌شد اجرای طرح مکانیزه کردن صدور پروانه ساختمان خیلی زودتر انجام شود، اضافه کرد: به هر ترتیب با همه سختی‌ها، این طرح اکنون به نتیجه رسیده است و یکی از افتخارات شورای پنجم این است که یاد داد شهر هوشمند می‌تواند تسهیلگر روابط مردم و نهادهای عمومی مانند شهرداری‌ها باشد.

قمی از جمله مزیت‌های هوشمندسازی روند صدور پروانه ساختمانی را کاهش بوروکراسی، شفافیت، امکان رصد مراحل صدور پروانه، کاهش حضور فیزیکی متقاضی و به حداقل رساندن دخالت عامل انسانی دانست.

کد خبر 488637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.