بسیج همگانی برای حل مسئله زاینده‌رود/ واکسیناسیون گروه پر خطرشهرداری با جدیت دنبال می‌شود

شهردار اصفهان راهکار اصلی رفع مسئله زاینده رود را تشکیل بسیج همگانی با حضور تمام مسئولان در استان‌های کشور دانست و گفت: با توجه به کاهش میزان بارندگی‌ها، تابستان سختی در پیش رو داریم از این رو مدیریت بهینه مصرف آب باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی امروز _ پنجشنبه دوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ _ در برنامه رادیویی «شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو»، اظهار کرد: هفته جاری برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» با توجه به شرایط کرونایی به صورت غیرحضوری و به سبک جدید برگزار و سامانه‌های هوشمند اتوبوسرانی با حدود ۹۰ میلیارد تومان هزینه افتتاح شد؛ اقدامی که با نرخ‌های فعلی بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت.

وی تاکید کرد: شهرداری با راه‌اندازی این سامانه‌ها زیرساخت تبدیل یک هزار و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برای هوشمندسازی با تجهیز آنها به سامانه‌های AVL و AFC فراهم کرد؛ این اقدام بی‌نظیر برای نخستین بار در کشور انجام شد و در خاورمیانه و آسیا استفاده از این سامانه‌ها کم نظیر است.

انتظام بخشی به امور مدیریت شهری و امور شهروندان در حمل و نقل عمومی

شهردار اصفهان با بیان اینکه سامانه‌های جدید قابلیت‌های زیادی برای مدیران و مسافران اتوبوسرانی به همراه دارد، تصریح کرد: از جمله قابلیت‌های سامانه‌های جدید، نظارت بر همه خطوط ناوگان اتوبوسرانی اصفهان و مدیریت اتوبوس‌های فعال و تعمیرگاهی متوقف اتوبوسرانی، برنامه‌ریزی تخصیص ناوگان در خطوط بر اساس نیاز خط و سر فاصله زمانی تردد ناوگان و در نتیجه استاندارد شدن زمان سرفاصله تردد اتوبوس‌ها در همه خطوط، افزایش قابلیت اطمینان اطلاعات دریافتی از ناوگان، امکان دریافت و رصد اطلاعات جابجایی مسافر و وضعیت خطوط اتوبوسرانی به صورت لحظه‌ای از سوی نهادهای بالاسری و نظارتی، مدیریت مصرف سوخت به واسطه نظارت و کنترل پیمایش دقیق اتوبوس‌ها، کاهش زمان توقف اتوبوس‌ها در مبدا و مقصد و بهبود زمان انتظار مسافر است.

وی ادامه داد: انجام این اقدامات نتیجه آشنایی با تکنولوژی‌های مورد استفاده سایر کشورها است که با انجام سفرها، گفت و گو ها و بازدیدها حاصل می‌شود.

نوروزی با ابراز خرسندی از بهره‌برداری از سامانه‌های جدید اتوبوسرانی در این دوره مدیریت شهری، گفت: سامانه یکپارچه AFC یا همان سیستم دریافت اتوماتیک بلیت نیز آرامش و آسایش هر چه بیشتر شهروندان در انجام سفرهای درون شهری را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه بهره‌برداری از سامانه‌های هوشمند اتوبوسرانی در راستای تحقق شهر هوشمند انجام شده است، افزود: این سامانه‌ها در واقع انتظام بخشی به امور مدیریت شهری و امور شهروندان در حمل و نقل عمومی با اتوبوس را ایجاد کرده است؛ البته اصفهان کارت‌ها با عنوان AFC خدمات دیگری را ارائه می‌دهد و شهروندان می‌توانند در مکان‌های دیگر نیز از این کارت‌ها که در آینده نیز به قابلیت‌های آن افزوده خواهد شد، استفاده کنند.

گسترش دیپلماسی شهری در اصفهان

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: فعالیت‌های جهان‌شهر اصفهان در زمینه دیپلماسی شهری با جدیت در سال ۱۴۰۰ دنبال می‌شود، به طوری که از روزهای آغازین سال جاری نشست‌های متعددی برگزار شده و چهارشنبه‌ها دیدارهای تصویری آنلاین با خواهرخوانده‌های اصفهان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در روزهای اخیر وبینار شهرهای یادگیرنده برگزار و با سایر شهرهای جهان تبادل تجربیات انجام شد که نتایج بسیار خوبی به همراه داشت، گفت: اخیراً با شهردار کیونگ جو (یکی از شهرهای تاریخی کره جنوبی) که با اصفهان وجه اشتراکات زیادی دارد، گفت و گوی آنلاین انجام و تبادل تجربیات در زمینه گردشگری و زمینه‌سازی شرایط گردشگری دو شهر برای دوران پساکرونا صورت گرفت.

نوروزی ادامه داد: دیدار تصویری با شهردار سمرقند و سفیر ایران در تاشکند از دیگر اتفاقات خوشایند روزهای اخیر در شهرداری اصفهان بود که در نتیجه این دیدار مقرر شد تفاهم‌نامه خواهرخواندگی اصفهان و سمرقند به زودی امضا شود.

واکسیناسیون کارکنان شهرداری با جدیت دنبال می‌شود

وی با اشاره به واکسیناسیون بیش از سه هزار پاکبان، نیروهای حمل پسماند و کارگران خدمات شهری در اصفهان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، اظهار کرد: با توجه به دشواری فعالیت در بخش‌های مختلف شهرداری و احتمال ابتلای کارکنان به ویروس کرونا، گروه‌های دیگری نیز در نوبت دریافت واکسن قرار دارند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه پیش از این نیز کارکنان سالن تطهیر و امور متوفیان، رانندگان خودروهای حمل متوفی و نیروهای پاکبان آرامستان باغ رضوان واکسینه شدند، اظهار امیدواری کرد: با توجه به اینکه حتی یک روز توقف در حمل زباله و انجام خدمات شهری، بی‌نظمی در شهر به وجود می‌آورد، روند واکسیناسیون کارکنان شهرداری با جدیت دنبال خواهد شد.

پارکینگ محتشم کاشانی را شهرداری پلمب نکرد

وی در خصوص تعطیلی پارکینگ محتشم کاشانی، گفت: پارکینگ توسط دادگاه پلمپ شده، در گذشته مدیران قبلی به قصد ایجاد پارکینگ برای تملک زمین توافق کردند، اما مالک به دلیل اینکه شاید آنگونه که باید از توافق انجام شده، رضایت نداشته، توافق به موقع انجام نشده یا بر حسب یک ادعا، به دادگاه شکایت و اسناد خود را ارائه کرده و البته قاضی دادگاه نیز بر اساس مستندات و دلایل ارائه شده رأی صادر کرده است.

نوروزی با تاکید بر اینکه شهرداری متولی امور پارکینگ‌ها در شهر است و به همین جهت در حال پیگیری موضوع پلمب پارکینگ محتشم کاشانی است، اظهار کرد: باید در جریان پیگیری این گونه مسائل، منافع عمومی در اولویت قرار گیرد، البته مالک حق مالکیت دارد و باید حقوق به حق خود را حاصل کند، اما لازم است تصمیمات با در نظر گرفتن منفعت عمومی شهروندان گرفته شود.

وی گفت: در خیابان توحید عملیات احداث یک پارکینگ زیرسطحی با ظرفیت گنجایش بیش از ۴۰۰ خودرو در حال احداث است که با نظارت دائمی در موعد مقرر احداث و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

اتمام آزادسازی خیابان محوری در گرو مشارکت مالکان

شهردار اصفهان با اشاره به تعریض خیابان محوری اصفهانی، تصریح کرد: آزادسازی این خیابان به صورت تدریجی است و تسریع در انجام این عملیات نیازمند مشارکت حداکثری مالکان پلاک‌های در مسیر است.

وی تاکید کرد: آزادسازی عملی دو جانبه بین شهرداری و مالکان است از این رو انتظار می‌رود با توجه به اینکه تنها آزادسازی ۵۰۰ متر مسیر خیابان انجام نشده، مالکان اراضی همکاری لازم را با شهرداری داشته باشند، زیرا شهرداری امتیازات بیشتری برای مالکان قائل شده است.

ارائه خدمات الکترونیکی شهرداری برای حفظ سلامت شهروندان

نوروزی با اشاره به ارائه خدمات غیرحضوری شهرداری به شهروندان، گفت: با توجه به شرایط کرونایی بسیاری از خدمات شهرداری به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود تا سلامت شهروندان مورد تهدید واقع نشود.

وی با تاکید بر اینکه امکان تعطیلی شهرداری به هیچ وجه وجود ندارد، افزود: از سه سال پیش بر روی مکانیزه کردن سیستم شهرداری و انجام غیرحضوری امور مردم در راستای شهر هوشمند اقدامات لازم انجام شده به طوری که در حال حاضر حدود ۱۰۰ خدمت شهرداری به صورت الکترونیکی به شهروندان ارائه می‌شود که ۳۴ مورد آنها در حوزه شهرسازی است.

شهردار اصفهان تصریح کرد: شهرداری در راستای تحقق شهر هوشمند شرایطی فراهم کرده تا شهروندان بدون مراجعه به شهرداری از خدمات الکترونیکی به ویژه در زمینه شهرسازی استفاده کنند، بنابراین افراد می‌توانند با چند کلیک از طریق سایت my.isfahan.ir به این خدمات دسترسی پیدا کنند.

وی با تاکید بر اینکه درهای شهرداری هیچگاه به روی شهروندان بسته نیست، گفت: امکانات هوشمند و به روز باید جایگزین شیوه‌های سنتی شود تا مردم کمتر در معرض تهدید ابتلاء به کرونا قرار گیرند.

انجام پیاده روسازی خیابان کشاورز پس از تکمیل احداث

نوروزی با اشاره به پیاده روسازی خیابان حجت الله کشاورز در محدوده منطقه ۱۰ شهرداری، اظهار کرد: تا زمانی که یک خیابان به طور کامل احداث نشود، امکان پیاده روسازی آن وجود ندارد؛ البته در خیابان فرهنگ مشکل آزادسازی وجود دارد که رفع آن در گرو همکاری شهروندان است.

وی در خصوص وضعیت کرونایی اصفهان، تصریح کرد: با توجه به شرایط سخت کرونایی فعلی، تمام شهروندان باید با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و توجه به دستورالعمل‌های ستاد استانی کرونا به کاهش شیوع کرونا کمک کنند.

شهردار اصفهان با اشاره به فضائل ماه مبارک رمضان از شهروندان خواست در ماه میهمانی خدا با رعایت شئونات اسلامی در مسیر خودسازی گام بردارند، از دروغگویی، توهین و افترا پرهیز کنند تا بتوانیم با یک فضای شایسته وارد عرصه خدمت بهتر به مردم شویم.

ضرورت مدیریت بهینه مصرف آب در شرایط کم آبی

وی با اشاره به مسئله آب زاینده رود، گفت: همه افراد به نوعی امیدوار به حل مشکل زاینده رود هستند، اما معتقدم راهکار اصلی رفع این مسئله تشکیل بسیج همگانی با حضور تمام مسئولان در استان‌های کشور است.

نوروزی اظهار کرد: با توجه به کاهش میزان بارندگی‌ها، تابستان سختی در پیش رو داریم از این رو مدیریت بهینه مصرف آب باید مورد توجه قرار گیرد تا از شرایط سخت کم آبی عبور کرده و درختان شهر نیز حفظ شود.

وی ادامه داد: به تمام کسانی که در حوزه فضای سبز شهرداری فعالیت دارند، تاکید می‌شود در آبیاری‌ها دقت کنند، همچنین شهروندان چنانچه در نقطه‌ای از شهر شاهد هدر رفت آب بودند به سامانه ۱۳۷ اطلاع دهند تا رسیدگی لازم در اسرع زمان انجام شود.

شهردار اصفهان با گرامیداشت فرارسیدن دوم اردیبهشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران و تسلیت به مناسبت عروج شهادت گونه سردار سرتیپ پاسدار سید محمد حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، تصریح کرد: سردار حجازی از جانبازان و پاسداران اصفهانی بود که سال‌ها منشأ خدمات بسیاری در سپاه بود که امیدوارم در کنار دوستان شهید خود محشور شود.

وی ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالروز وفات حضرت خدیجه کبری (س)، اظهار کرد: سوم اردیبهشت روز بزرگداشت شیخ بهایی و روز معمار است که این روز را به تمام معماران، دانشجویان، اساتید رشته معماری تبریک می‌گویم.

نوروزی با گرامیداشت «هفته فرهنگی اصفهان» (سوم تا نهم اردیبهشت ماه)، تصریح کرد: با توجه به شرایط کرونایی برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان از طریق فضای مجازی برگزار خواهد شد.

کد خبر 488631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.