پراگ میزبان ترمینال  دوستدار محیط زیست

پراگ، پایتخت جمهوری چک، قرار است تا چند سال آینده میزبان یکی از مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین ترمینال‌های مسافربری جهان باشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهردار پراگ در روز بیست و یکم ماه آوریل اعلام کرد که طراحی‌های اولیه احداث یک پایانه مسافربری مدرن انجام شده و قرار است به زودی ساخت و ساز در این زمینه آغاز شود. وی همچنین در ادامه سخنان خود ادعا کرد که تا اوایل سال ۲۰۲۶، ترمینال جدید به بهره‌برداری خواهد رسید و مردم می‌توانند با برخورداری از امکانات پیشرفته به سفر از طریق این پایانه بپردازند. ترمینال مدرن پراگ در بخش جنوبی شهر احداث خواهد شد و به عنوان مرکزی برای رساندن مسافران به تمام نقاط داخل شهر و کشور عمل خواهد کرد.

پراگ میزبان ترمینال  دوستدار محیط زیست

در حال حاضر، ایستگاه‌های مختلفی در سراسر پایتخت پراگ وجود دارد که با امکانات متفاوتی مردم را به مسیرهای داخل و خارج شهری هدایت می‌کنند. برنامه‌ریزان شهر در نظر دارند با ایجاد ترمینال جدید، امکان سفرهای کوتاه‌تر را نیز برای مسافران فراهم آورند و علاوه بر این، خدمات بیشتری در اختیار آنان قرار دهند. علاوه بر این، تمام وسایل حمل و نقلی که در این پایانه مسافربری فعالیت خواهند داشت، از نوع پیشرفته و جدید خواهند بود که امنیت مسافران خود را بیش از پیش تأمین می‌کنند.

پراگ میزبان ترمینال  دوستدار محیط زیست

جالب است بدانید که برنامه‌ریزان پراگ قصد دارند ترمینال جدید را به یک کانون حمل و نقل عمومی تبدیل کنند که ایستگاه‌هایی برای تمام وسایل نقلیه عمومی نظیر تراموا، مترو، تاکسی‌ها و سایر اتوبوس‌های شهری در جوار آن احداث خواهد شد.

از سوی دیگر، در راه‌اندازی ترمینال جدید، تمام اصول زیست‌محیطی شهری نیز به دقت مورد توجه مسئولان قرار خواهد گرفت. به عنوان مثال، تمام اتوبوس‌های این پایانه از نوع الکتریکی خواهد بود که این کار، امکان انتشار کربن ناشی از تردد آن‌ها را به صفر می‌رساند و امکان کاهش اثرات جزایر گرمایی شهری را نیز در پی دارد. علاوه بر این، پشت بام این ترمینال پوشیده از پنل‌های خورشیدی خواهد بود که این کار استفاده از انرژی شهری را به حداقل می‌رساند.

پراگ میزبان ترمینال  دوستدار محیط زیست

کد خبر 488618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.