۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
راه اندازی خط پردازش زباله در آمل

معاون خدمات شهری شهردار آمل از احداث خط پردازش زباله این شهر با اعتبار ۱۳۰میلیارد ‏ریالی خبرداد و گفت: مقدمات راه اندازی این خط پردازش در حال انجام است.‏

محمد مقدس در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه به زودی دومین خط پردازش زباله استان مازندران در آمل مستقر می‌شود، تصریح کرد: این شهر پس از تنکابن دارای دومین خط پردازش زباله می‌شود که نقش مهمی در کاهش حجم زباله دپو شده شهرستان در محل دفن خواهد داشت.

وی با بیان اینکه اعتبار ۱۳۰ میلیارد ریالی ساخت این خط پردازش از محل اعتبارات ملی تأمین شده است، گفت: پس از بهره برداری از این خط پردازش، زباله‌ها در این مرکز، جداسازی شده و مواد قابل استفاده آن احصا شده و باقی مانده آن به مرکز دفن ارسال می‌شود.

معاون خدمات شهری شهردار آمل با بیان اینکه خط پردازش مقدمه هر سیستم زباله سوز است و پس از استفاده از خط پردازش تصمیم گرفته می‌شود که با زباله باقی مانده چه اقدامی انجام خواهد شد، عنوان کرد: دستگاه خط پردازش زباله در آمل نسبت به نمونه دیگر کامل‌تر و جدید تر است.

وی با بیان اینکه بخش اول قطعات و تجهیزات راه اندازی خط پردازش زباله در مبدا وارد آمل شده است، گفت: شرکت شهاب خودرو در حال احداث این خط پردازش است و مطابق قرارداد، قطعات و تجهیزات بخش اول خط پردازش و تفکیک زباله در مبدا با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال ساخته و تحویل شده است.

مقدس تاکید کرد: باتوجه به اینکه بخش دوم در حال حاضر توسط شرکتی در دست اقدام است، شهرداری آمل نیز در مکان جانمایی شده مقدمات لازم به منظور احداث سوله و استقرار خط پردازش را فراهم می‌کند و مطابق قرارداد، بخش بعدی خط پردازش زباله در مبدا اواخر اردیبهشت ماه وارد آمل خواهد شد.

کد خبر 488603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.