کمک ۴۰ میلیارد ریالی رهبر معظم انقلاب به شهرداری بجنورد

سرپرست سازمان حمل بار و مسافر شهرداری بجنورد گفت: از محل دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی حدود ۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای خرید اتوبوس به شهرداری این شهر اختصاص پیدا کرد.

به گزارش ایمنا، حمیدرضا شافعی در این باره اظهار کرد: اتوبوس جدید از محل اعتبار دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در ماه‌های آینده خریداری و به ناوگان اتوبوسرانی مرکز استان خراسان شمالی برای جابجایی شهروندان اضافه می‌شود.

وی افزود: اکنون ۶۰ دستگاه اتوبوس کار جابجایی مسافران داخل شهری را در بجنورد انجام می‌دهند که دو سوم از این اتوبوس‌های شهری بالای ۱۰ سال عمر فرسوده و نیاز به مرمت و بازسازی دارند.

سرپرست سازمان حمل بار و مسافر شهرداری بجنورد تصریح کرد: برای بازسازی و مرمت اتوبوس‌های فرسوده شهری حدود ۸۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت از سوی وزارت کشور برای شهرداری بجنورد اختصاص یافت که با این اعتبار ۴۰ دستگاه اتوبوس فرسوده شهری مرمت و بازسازی می‌شود. این تسهیلات از محل صندوق کارآفرینی امید و با نرخ سود ۶ درصدی در اختیار ۹ شهرداری از جمله شهرداری بجنورد قرار داده می‌شود.

وی ادامه داد: اگرچه این تسهیلات ارزان قیمت با اولویت بخش دولتی پرداخت می‌شود؛ ولی سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز می‌توانند با دریافت این تسهیلات اتوبوس شهری خریداری و در جابجایی مسافران به کمک شهرداری بیایند.

سرپرست سازمان حمل بار و مسافر شهرداری اعتبار مورد نیاز برای بازسازی هر دستگاه اتوبوس شهری را بین سه تا پنج میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: برای مرمت اتوبوس‌های فرسوده شهرداری بجنورد حدود ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

شافعی اضافه کرد: به دنبال پیگیری برای دریافت تسهیلات ارزان قیمت برای بخش خصوصی جهت مشارکت در بازسازی و نوسازی اتوبوس‌های شهری هستیم.
بجنورد، مرکز خراسان شمالی ۲۱۰ هزار نفر جمعیت دارد و روزانه ۳۵ تا ۴۰ هزار مسافر با ناوگان اتوبوسی شهری جا به جا می‌شوند.

منبع: ایرنا

کد خبر 488571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.