جمع آوری فیلترهای سیگار از حاشیه زاینده رود

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از برگزاری دوره تخصصی برنامه ریزی، آموزش و تسهیلگری داوطلبانه در مدیریت پسماند در قالب وبینار با مشارکت دانشکده بهداشت اصفهان و اجرای برنامه نمادین جمع‌آوری فیلترهای سیگار از حاشیه زاینده‌رود با مشارکت گروه رفتگران طبیعت اصفهان خبر داد.

رحیم محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: رویکرد سازمان مدیریت پسماند توانمندسازی اقشار مختلف جامعه برای تبدیل هر فرد به یک آموزشگر و تسهیل گر در فرآیندهای مدیریت پسماند است و بر همین اساس در کنار ارائه محتوا و تولیدات آموزشی، در صدد آن هستیم تا نحوه آموزش دادن توسط هر یک از گروه‌های مختلف اجتماعی را آموزش دهیم.

وی ادامه داد: روز زمین پاک فرصت مناسبی مهیا شد تا بتوانیم این اقدام را کلید بزنیم و دوره آموزشی برنامه‌ریزی، آموزش و تسهیلگری داوطلبانه در مدیریت پسماند را برگزار کنیم و به همین منظور هم اقدامات لازم از جمله جلسات همفکری با اساتید و متخصصان این حوزه، انتشار پوستر وبینار و دعوت از اساتید متخصص در این حوزه صورت گرفته است تا در این روز بتوانیم برنامه آموزشی مؤثری برای جامعه هدف داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان در رابطه با جزئیات برگزاری این دوره آموزشی تصریح کرد: این دوره در سه محور اصلی شامل برنامه‌ریزی و آموزش مدیریت پسماند، تسهیلگری داوطلبانه در مدیریت پسماند و آشنایی با فناوری‌های نوین در مدیریت پسماند برگزار می‌شود و اساتید حاضر در این سه حوزه اطلاعات و محتواهای علمی و تجربی را در اختیار شرکت کنندگان دوره قرار می‌دهند.

وی استقبال از دوره مجازی را چشمگیر عنوان کرد و گفت: در روزهای نخست انتشار فراخوان ظرفیت دوره تکمیل شد و با توجه به تعداد بالای علاقمندان در صدد هستیم تا در کمترین زمان ممکن دوره دوم و سوم را هم برگزار کنیم تا دیگر علاقمندان نیز بتوانند شرکت کنند و از محتوای این دوره بهره مند شوند.

محمدی در خصوص جامعه هدف این دوره نیز اظهار کرد: عمده مخاطبان این دوره افراد فعال در دستگاه‌های دولتی و خصوصی مرتبط، اساتید دانشگاه‌ها، فعالان سازمان‌های مردم نهاد، دانشجویان رشته‌های مرتبط و علاقمندان آزاد می‌باشند.

وی در خصوص دیگر برنامه‌های این سازمان به مناسبت روز زمین پاک، ادامه داد: در این روز همچنین برنامه نمادین پاکسازی حاشیه زاینده رود با هدف فرهنگ‌سازی برای پیشگیری از انتشار فیلتر سیگار در طبیعت نیز با همکاری گروه رفتگران طبیعت اصفهان برگزار می‌شود تا شهروندان با دیگر ابعاد مراقبت از زمین در برابر پسماندها آشنا شوند و در خلال برنامه توزیع محصولات آموزشی و فرهنگی نیز صورت می‌گیرد.

کد خبر 488568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.