برگزاری هرگونه مراسم در آرامستان انزلی ممنوع است

سرپرست سازمان آرامستان‌های شهرداری بندرانزلی گفت: بر اساس دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا به دلیل قرار گرفتن این شهرستان در وضعیت قرمز کرونا تا اطلاع ثانوی برگزاری هرگونه مراسم در آرامستان این شهر ممنوع است.

علیرضا جعفرزاده در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: آرامستان انزلی ۱۲۴ هزار و ۵۹۷ مترمربع مساحت دارد و دارای امکاناتی همچون ساختمان اداری، انتظامات، سه دستگاه آمبولانس و دو دستگاه متعلق به بخش خصوصی، دو غسالخانه مجزا برای مردان و زنان، یک سردخانه برای فوتی‌های عادی و یک سردخانه، ویژه فوتی‌های کرونا است.

وی افزود: سازمان آرامستان‌های شهرداری انزلی قطعه‌ای ویژه افرادی که بر اثر ابتلا به کرونا فوت می‌کنند در ضلع شرقی آرامستان به مساحت بیش از دو هزار متر مربع اختصاص داده است.

سرپرست سازمان آرامستان‌های شهرداری انزلی تصریح کرد: اخیراً طی یک روز حدود هفت فوتی کرونایی در آرامستان این شهر دفن شدند که تمامی مراحل کفن و دفن این افراد با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و شرعی با همکاری و نظارت شبکه بهداشت و درمان و روحانیون انجام می‌شود.

وی ادامه داد: سازمان آرامستان‌های شهرداری انزلی علیرغم بودجه کمی که دارد به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به تازگی برای خرید حدود چهار هزار گان، ۱۰ هزار جفت دستکش، مواد شوینده و ضدعفونی کننده بیش از ۵۰ میلیون تومان هزینه کرده تا در هنگام حضور بستگان فوتی‌های کرونایی در اختیار آنان قرار دهد.

جعفرزاده تاکید کرد: بر اساس دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا به دلیل قرار گرفتن شهرستان انزلی در وضعیت قرمز کرونا تا اطلاع ثانوی برگزاری هرگونه مراسم در آرامستان این شهر ممنوع است.

سرپرست سازمان آرامستان‌های انزلی به شهروندان توصیه کرد: در هنگام حضور در آرامستان به منظور پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا ضمن رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله حداقل یک متر، حتماً از ماسک و دستکش استفاده کنند.

به گزارش ایمنا، بندرانزلی در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 488549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.