بازار کهنه قم، قطب اقتصادی و گردشگری شهر می‌شود

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قم گفت: هدف از بهسازی بازار کهنه قم تبدیل آن به بازار صنایع دستی و قطب اقتصادی شهر است.

سیدمجتبی سبحانی ثابت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به آخرین وضعیت بازار کهنه قم، اظهار کرد: از سه سال قبل پیگیری‌ کردیم و جلساتی با اهالی و کسبه بازار کهنه قم داشتیم و موافقت آن‌ها برای مشارکت در کف‌سازی و بهسازی بازار کهنه گرفته شد.

وی ادامه داد: پس از این توافق جلساتی با سازمان میراث فرهنگی داشتیم تا اعتباری از طریق دولت برای ترمیم سقف بازار کهنه اختصاص یابد، شهرداری نیز از طریق سازمان بهسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (ع) مباحث زیرساختی، کف‌سازی و بهسازی جداره را انجام خواهد داد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم با بیان این که شهرداری کلانشهر قم از طریق ماده ۳۱ پیمان این پروژه را منعقد کرده است، افزود: کار کف‌سازی بازار کهنه آغاز شده و پس از آن، ترمیم سقف بازار با توجه به هماهنگی‌های انجام شده، توسط سازمان میراث فرهنگی انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری کلانشهر قم حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای کف‌سازی پروژه اختصاص داده و پس از اجرای سقف، جداره‌سازی پروژه نیز با مشارکت اهالی اجرا خواهد شد.

سبحانی تصریح کرد: به زودی ورودی‌های بازار کهنه مسدود می‌شود تا تردد خودرو در محدوده نداشته باشیم و از خدشه و خسارت به امکانات و زیرساخت‌هایی که در حال ایجاد است پیشگیری شود و اقدامات در حال انجام با سرعت بیشتری پیش برود.

وی با تاکید بر این که هدف ما تبدیل بازار کهنه به بازار صنایع دستی و قطب اقتصادی شهر قم است، اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها، در این محل که فضای گردشگری هم خواهد بود، زمینه و امکان عرضه محصولات سنتی و صنایع دستی وجود دارد تا از این طریق به رونق آن‌ها نیز کمک شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: پس از پایان فرآیند بهسازی کف، جداره و سقف بازار کهنه، نورپردازی بازار نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت تا بر زیبایی و جذابیت این مجموعه تاریخی افزوده شود.

کد خبر 488547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.