قتل فجیع مرد ۵۹ ساله با تفنگ شکاری

کشف بیش از ۵۳ میلیارد کالای قاچاق، کشف بیش از یک تن مواد مخدر، قتل مرد ۵۹ ساله با تفنگ شکاری، متلاشی شدن باند سارقان منزل، به دام افتادن قاتل فراری و دستگیری سارقان مامورنما را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرمانده انتظامی استان خوزستان از اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز و کشف ۵۳ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال انواع کالاهای قاچاق در ۴۸ ساعت گذشته در این استان خبر داد.

سید محمد صالحی اظهار کرد: به منظور تشدید برخورد با پدیده شوم قاچاق، طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز با استفاده از تمامی امکانات و ظرفیت‌های رده‌های انتظامی سطح خوزستان با محوریت پلیس امنیت اقتصادی استان در ۴۸ ساعت اجرا شد.

وی افزود: در این طرح هشت دستگاه خودرو پژو ۴۰۵، سه دستگاه اتوبوس، دو دستگاه کامیونت، سه دستگاه سمند، دو دستگاه پژو پارس، یک دستگاه تندر ال ۹۰ و یک دستگاه پراید وانت حامل کالای قاچاق توقیف شدند.

فرمانده انتظامی خوزستان گفت: در بازرسی از بار خودروهای توقیفی انواع کالای قاچاق از قبیل قطعات یدکی خودرو، طاقه پارچه، لوازم منزل، لوازم آرایشی و بهداشتی، ابزار آلات خودرو، مغز بادام خارجی، دستگاه استخراج ارز دیجیتال (ماینر) و دیگر کالاهای قاچاق فاقد هر گونه اسناد و مدارک گمرکی کشف شد.

وی تصریح کرد: کارشناسان ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده را بالغ بر ۵۳ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال برآورد کردند.

کشف بیش از یک تن مواد مخدر

فرمانده انتظامی استان یزد از کشف یک تن و ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر در قالب سه عملیات اطلاعاتی و انتظامی از سوداگران مرگ در این استان خبر داد.

عباسعلی بهدانی فرد اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان یزد با کار اطلاعاتی متوجه شدند که قاچاقچیان قصد انتقال چند محموله افیونی از طریق محورهای این استان به دیگر مناطق کشور را دارند.

وی افزود: مأموران پلیس در شبانه روز گذشته با رصد دقیق اطلاعاتی، خودروهای اشرار را در محورهای مواصلاتی یزد شناسایی و در سه عملیات جداگانه شش دستگاه خودرو سبک و سنگین حامل مواد مخدر را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی استان یزد با اعلام دستگیری هشت سوداگران مرگ در ارتباط با مواد مخدر کشف شده، خاطرنشان کرد: در این عملیات‌ها ۶۵۸ کیلوگرم ماده مخدر از نوع تریاک و ۳۶۷ کیلو حشیش کشف شد.

وی با بیان اینکه سوداگران مرگ این محموله‌ها را از شرق کشور بارگیری و قصد انتقال به مرکز کشور را داشتند، افزود: با تلاش شبانه روزی مأموران پلیس این استان در فروردین ماه امسال بیش از ۶ تن و ۸۰۰ کیلوگرم انواع مواد افیونی کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۲ درصد افزایش داشته است.

قتل مرد ۵۹ ساله با تفنگ شکاری

فرمانده انتظامی دامغان گفت: مرد ۵۹ ساله دامغانی که به وسیله تفنگ شکاری مورد هدف قرار گرفته بود به علت شدت جراحات جان باخت.

سید رضا علوی افزود: قاتل ۳۵ ساله به دلایل نامعلوم، با تفنگ شکاری به سمت مقتول شلیک کرد.

وی ادامه داد: این جنایت در روستای حسین آباد دولاب دامغان به وقوع پیوست که فرد مقتول از ناحیه پهلو دچار جراحت شدید شد و بر اثر خونریزی فوت کرد.

علوی خاطر نشان کرد: پس از ارتکاب این جنایت و فوت مقتول ۵۹ ساله، فرد قاتل به منزل پدری خود گریخت و با همان سلاح شکاری به زندگی خود پایان داد و جان باخت.

فرمانده انتظامی دامغان تصریح کرد: جزئیات کامل این پرونده توسط کارشناسان مربوطه در دست بررسی است.

متلاشی شدن باند سارقان منزل

فرمانده انتظامی بم از شناسایی و متلاشی شدن باند سارقان منازل با دستگیری سه سارق، یک نفر مالخر و کشف ۲۵ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

اکبر نجفی اظهار کرد: در پی وقوع سرقت‌های متعدد منازل در سطح شهر بم موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران کلانتری ۱۱ پس از دستگیری یکی از سارقان، با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی موفق شدند دو همدست دیگر وی و یک نفر مالخر را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان بم با بیان اینکه در مجموع چهار متهم در این رابطه دستگیر شدند، گفت: این متهمان در مواجهه با مدارک و مستندات پلیس به ۲۵ فقره سرقت از منازل در شهر بم اعتراف کردند.

وی گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

به دام افتادن قاتل فراری

قاتل فراری پس از ارتکاب به قتل در آبیک متواری شده بود از سوی پلیس دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان آبیک افزود: فرد دستگیر شده در یک درگیری در این شهرستان فردی را به قتل رسانده بود.

بهروز لامعی افزود: در این درگیری یک نفر نیز به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد.

وی افزود: قاتل فراری برای وضعیت مجروح این درگیری به بیمارستان شهید رجایی قزوین مراجعه کرده بود که مورد شناسایی قرار گرفت و از سوی پلیس دستگیر شد.

این مسئول انتظامی گفت: علت درگیری و انگیزه قتل از سوی پلیس در دست بررسی است.

دستگیری سارقان مأمورنما

حیدر گودرزی اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت خودرو با پوشش مأمور با همدستی چند نفر، تیمی از کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت‌های خاص پایگاه نهم پلیس آگاهی با توجه به حساسیت موضوع مسئولیت بررسی پرونده را بر عهده گرفتند.

وی تصریح کرد: با بررسی پرونده مشخص شد که مال باختگان در اظهارات مشابهی اعلام کردند، سارقان که لباس فرم نظامی بر تن داشتند خود را مأمور معرفی و به بهانه بازرسی، خودروهای آنان را متوقف و با پیاده کردن مال باختگان، بی درنگ خودرو را سرقت کرده‌اند.

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی با بیان اینکه مشخصات خودروهای مال باختگان در سامانه پلیس ثبت شد، افزود: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی مشخص شد یکی از سارقان که با خودروی تیبا سرقتی در شهرستان قرچک تردد دارد به بهانه اجاره کردن، یک دستگاه بازی کامپیوتری ps4 بیمه نامه‌ای خودرویی را گرو گذاشته و دستگاه بازی را سرقت کرده است.

این مقام انتظامی خاطرشان کرد: با بررسی بیمه نامه معلوم شد که سارقان در شهرستان رشت با ورود به دفتر نمایندگی بیمه ۶۰ فقره اوراق بیمه و سایر اموال آن را سرقت و مالک دفتر بیمه نیز شکایتی در شهرستان رشت طرح کرده است.‌

کد خبر 488491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.