شائبه استفاده شهردار اهواز از سهمیه واکسن غسالان در شورای شهر بررسی شد

رئیس کمیسیون کمیسیون تحقیق نظارت و بازرسی شورای شهر اهواز با بیان اینکه تزریق واکسن شهردار اهواز از سهمیه پاکبانان و پرسنل آرامستان‌ها نبوده، گفت: پس از استعلام شورای شهر از مرکز بهداشت در این خصوص، مشخص می‌شود که شهردار از کدام سهمیه استفاده کرده است.

محمدرضا ایزدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص حواشی به وجود آمده درباره شائبه استفاده شهردار اهواز از سهمیه واکسن کرونا پاکبانان این شهر، اظهار کرد: امروز (چهارشنبه) کمیسیون تحقیق نظارت و بازرسی شورای شهر با هفت عضو خود برای بررسی این موضوع تشکیل جلسه داد.

وی افزود: پس از آنکه اعضای کمیسیون بحث‌ها و تحقیقات خود را ارائه داند، در جلسه با رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز تلفنی گفت‌وگو شد و اعضا سوالات و مباحث خود را مطرح کردند.

رئیس کمیسیون کمیسیون تحقیق نظارت و بازرسی شورای شهر اهواز تصریح کرد: براساس گفته‌های رئیس مرکز بهداشت، سهمیه اختصاصی به شهرداری اهواز برای ۶۰۰ نفر بوده که ۳۰۰ نفر شرق و ۳۰۰ نفر غرب اهواز را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: تعداد پاکبانانی که از این واکسن‌ها استفاده کرده‌اند در شرق ۱۸۰، در غرب ۱۶۰ و در سازمان آرامستان‌ها نیز ۱۰۷ نفر بوده است بنابراین از ۶۰۰ واکسنی که شهرداری سهمیه داشته، برای ۴۲۷ نفر واکسیناسیون انجام شده است.

ایزدی افزود: سهمیه که تزریق نشده مربوط به افرادی است که یا حاضر که استفاده از واکسن نشده‌اند یا هنگام تزریق آن غیبت داشته‌اند، اما این سهمیه موجود است و طبق گفته رئیس مرکز بهداشت، لیست تمام افرادی که از این سهمیه واکسن تزریق کردند وجود دارد و همگی از پاکبان و پرسنل آرامستان‌ها بوده‌اند.

وی تصریح کرد: براساس این گفته‌ها، واکسن شهردار اهواز از سهمیه پاکبانان و پرسنل آرامستان‌ها نبوده است و زمانی که شورا از جزئیات واکسن شهردار از رئیس بهداشت شرق سوال پرسید، وی گفت که باید این درخواست به‌طور کتبی اعلام شود تا مرکز بهداشت جزئیات آن را در اختیار شورا قرار دهد.

رئیس کمیسیون کمیسیون تحقیق نظارت و بازرسی شورای شهر اهواز ادامه داد: نامه ارسال شد و فردا به دست آنها می‌رسد تا پس از استعلام شورای شهر در این خصوص، مشخص شود که شهردار از کدام سهمیه استفاده کرده است.

وی اظهار کرد: چند روز پیش شهردار اهواز به من گفت که چون پاکبانان و کارگران شهرداری از تزریق واکسن می‌ترسیدند و معتقد بودند قرار است این واکسن‌ها روی آن‌ها آزمایش شود و ترس ازدست دادن جان خود را داشتند، او برای رفع ابهام این افراد اعلام می‌کند که شخصاً به همراه چند تن از مدیران شهرداری داوطلب تزریق واکسن می‌شوند.

ایزدی در پاسخ به این سوال که آیا امکان عزل نوشادی، شهردار اهواز به دلیل این اتفاق وجود دارد یا نه، گفت: ابتدا باید جزئیات موضوع به‌طور کامل مشخص شود و اگر معلوم شد که شهردار از سهمیه استفاده کرده، بازهم عزل او به این دلیل در اختیار شورا نیست چون قانون شوراهای شهر چنین امکانی به اعضا نمی‌دهد؛ مگر اینکه مقامات بالادستی ورود کرده و برای عزل شهردار اقدام کنند.

کد خبر 488468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.