۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴
تلاش هلسینکی برای حفظ تنوع زیستی

مقامات رسمی هلسینکی، پایتخت هوشمند فنلاند، از آغاز طرح حفظ تنوع زیستی در آینده نزدیک خبر داده و ادعا کرده‌اند تمام اقدامات لازم برای ایمنی گیاهان و گونه‌های حیوانی را به کار خواهند گرفت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، طبیعت زیبا و متنوع هلسینکی یکی از ویژگی‌های برتر این شهر به شمار می‌رود که آن را از سایر نقاط کشور و حتی جهان متمایز کرده است. طبق ادعای شهردار، بیش از یک سوم پایتخت فنلاند را جنگل‌ها، چمن‌ها و پارک‌ها فرا گرفته و همین امر در تنوع زیستی نقش مهمی بر عهده داشته است. از همه مهم‌تر اینکه هلسینکی نواحی دریایی و مجمع‌الجزایر متعددی دارد که زیبایی و زیست‌پذیری آن را در میان شهروندانش دوچندان کرده است.

جالب است بدانید که تا کنون وجود بیش از هزار گونه گیاهی، ۱۵۰ گونه حیوانی تقریباً ۵۰ گونه پستاندار در این شهر به ثبت رسیده است. به همین دلیل، مدیران پایتخت هلند از آغاز طرحی جدید برای حفظ تنوع زیستی شهر خبر داده و اعلام کرده‌اند به زودی و با تصویب این طرح از سوی مقامات ارشد کشور، پروژه‌های جدید خود را آغاز خواهند کرد.

تلاش هلسینکی برای حفظ تنوع زیستی

گروهی از پژوهشگران و متخصصان فنلاندی با همکاری مؤسسات تحقیقاتی، دانشمندان و سایر حامیان برجسته محیط زیست کشور برنامه حفظ تنوع زیستی هلسینکی را سازمان‌دهی کرده‌اند. این برنامه، همسو با نوآوری توافق شهر سبز کمیسیون اروپا است و اهدافی بلندپروازانه برای حفظ محیط زیست پیش رو دارد. عاملان این طرح، قصد دارند بیش از ۹۰ اقدام را برای بهبود زیستگاه‌های گیاهان و حیوانات اعمال کنند تا در نهایت به حفظ گونه‌های مختلف شهر بپردازند.

علاوه بر این، بهره‌برداری پایدار از طبیعت و تشویق شهروندان هلسینکی به مشارکت در فعالیت‌های دوستدار محیط زیست از دیگر اهداف پایتخت فنلاند به شمار می‌رود که هم‌اینک زمینه‌های لازم برای پیاده‌سازی آن، فراهم آمده است. مقامات رسمی در نظر دارند کارگاه‌هایی نیز در سراسر شهر برگزار کنند تا حفظ طبیعت از آلاینده‌های هوا را نیز به داوطلبان آموزش دهند.

تلاش هلسینکی برای حفظ تنوع زیستی

کد خبر 488448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.