تولید سالانه ۵۵ هزار تن زباله در شهرکرد

سالانه ۵۵ هزار تن زباله در شهرکرد تولید می‌شود که ۱۹.۷ درصد آن قابلیت بازیافت دارد.

به گزارش ایمنا، داوود مؤمنی در این باره گفت: برای اجرای طرح جمع‌آوری، ساماندهی و دفن پسماند در مرکز چهارمحال و بختیاری امسال ۲۵۰ میلیارد ریال از اعتبارات ۱۴۰۰ شهرداری تخصیص داده شد.

وی افزود: به زودی فراخوان مربوط به انتخاب پیمانکار بخش خصوصی برای اجرای طرح جمع‌آوری، ساماندهی و دفن پسماند در شهرکرد اعلام می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شهرکرد با اشاره به تولید سالانه ۵۵ هزار تن زباله در مرکز استان اضافه کرد: از این میزان ۷۵ درصد زباله تَر و ۲۵ درصد زباله خشک است که ۱۹.۷ درصد آن قابلیت بازیافت دارد.

وی سرانه زباله تولیدی زباله هر شهروند شهرکردی را روزانه ۷۲۵ گرم عنوان کرد و ادامه داد: روزانه ۱۵۰ تن انواع زباله شامل ۱۳۵ تن زباله خانگی و ۱۵ تن زباله غیر خانگی در مرکز چهارمحال و بختیاری تولید و دفن می‌شود.

مؤمنی گفت: عملیات اجرایی احداث شهرک بازیافت در مرکز چهارمحال و بختیاری از سوی بخش خصوصی تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی انجام شده و وعده بخش خصوصی، این طرح تا پایان اردیبهشت امسال در زمینی به وسعت ۲۲ هکتار تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.

مؤمنی اضافه کرد: با راه‌اندازی این طرح قابلیت بازیافت ۲۴۰ تن زباله در شبانه روز وجود دارد که علاوه بر شهرکرد، نیاز سایر شهرهای اطراف مرکز چهارمحال و بختیاری را برطرف می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 488359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.