افزایش ۳۵ درصدی نرخ کرایه تاکسی‌های پایتخت

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت تاکسیرانی شهرداری تهران از آغاز فرآیند نصب برچسب‌های افزایش نرخ و کرایه‌های جدید سال ۱۴۰۰ داخل تاکسی‌ها از امروز(اول اردیبهشت ماه) خبرداد و گفت: کرایه دریافتی از مسافران براساس مصوبات ابلاغی حداکثر تا ۳۵ درصد افزایش و متناسب با نرخ مندرج در برچسب کرایه دریافت خواهد شد.

به گزارش ایمنا، محمد روشنی در تشریح افزایش نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی گفت: بر اساس پیشنهاد شورای شهر تهران و تأیید کمیته انطباق در فرمانداری تهران نرخ حمل و نقل عمومی با توجه به تورم و مشکلاتی که متوجه قشر رانندگان بوده پس از کارشناسی‌های متعدد با ۳۵ درصد افزایش نرخ در تاکسی‌ها موافقت شده است.

وی افزود: البته هیچ راننده‌ای اجازه ندارد تا بیش از سقف مصوب کرایه دریافت کند و همانند سال گذشته نرخ‌ها طبق شرایط کرونایی و برای سه مسافر و چهار مسافر تعیین شده است که از امروز رانندگان می‌توانند بر اساس مصوبه و جدول اعلام شده اقدام داشته باشند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت تاکسیرانی شهرداری تهران گفت: نصب برچسب تابلوهای منصوبه پایانه‌ها از امروز در تمام پایانه‌ها اجرایی می‌شود و یک برچسب مندرج به قیمت مصوب، داخل تاکسی‌ها بر روی شیشه جلو نصب می‌شود تا همه مسافران نرخ دقیق کرایه را مشاهده کنند.

وی درباره بارکدهای نمایش داده شده بر روی برچسب‌ها تصریح کرد: بارکدها حاوی اطلاعات مربوط به مالکیت خودرو و راننده تاکسی است که مشخصاتی ازجمله صلاحیت و انطباق مشخصات فردی راننده با خودرو و تأیید مدارک کامل احرازشده تاکسیران برای فعالیت در خطوط یا محل تعیین شده فعالیت ایشان را در صورت اسکن نمایش می‌دهد.

منبع: ایسنا

کد خبر 488353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.