پرسپولیس ۲- گوا هند ۱/ گذر میلیمتری از حریف چغر!

سرخ‌پوشان در مسابقه‌ای دشوار در نهایت دو بر یک حریف هندی را مغلوب خود کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرسپولیس از ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه امشب سه شنبه - ۳۱ فرودین ماه - به مصاف میزبان گروه E یعنی گوا هند رفت که علیرغم غافل‌گیری زود هنگام، خیلی سریع به بازی بازگشته و سه امتیاز ارزشمند را تصاحب کردند.

مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا

دیدار تیم‌های پرسپولیسس و گوا

ورزشگاه: جواهر لعل نهرو، گوا (هند)

تماشاگر: -

گل‌ها: ادوارد بدیا (دقیقه ۱۳- برای گوا) - مهدی ترابی (دقیقه ۱۸- از روی نقطه پنالتی برای پرسپولیس) - سید جلال حسینی (دقیقه ۲۴- برای پرسپولیس)

اخطار: سریتون فرناندز (دقیقه ۱۰- از گوا) - ادوارد بدیا (دقیقه ۶۵- از گوا)

اخراج:

پرسپولیس ایران: حامد لک، سیدجلال حسینی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، احمد نورالله‌ی (دقیقه ۶۰- میلاد سرلک)، مهدی ترابی، کمال کامیابی‌نیا، احسان پهلوان، وحید امیری، شهریار مغانلو (دقیقه ۶۰- امید عالیشاه)، عیسی آل‌کثیر، سیامک نعمتی

سرمربی: یحیی گل محمدی

گوا هند: دهراج سینگ، سانسون پری را، ایوان گونزالس، خامس دوناچه، ارتیز مندوز، براندون فرناندز، سریتون فرناندز، ساویور، ادواردو پلیز، مارتینز، عادل‌خان (دقیقه ۲۹- آمانژیت سینگ)

سرمربی: خوان فراندو

داور: هنان هتاب (سوریه)

شرح بازی:

پرسپولیس بازی را بهتر آغاز کرد اما خیلی زود گوا روی کاشته ایستگاهی با ضربه سر ادوارد بدیا به گل رسید تا شاگردان گل محمدی را غافل گیر کرده باشد. هندی‌ها دو دقیقه این فرصت را داشتند تا در موقعیت عالی دومین گل را هم وارد دروازه پرسپولیس کنند ولی سیو استثنایی لک، سرخ‌ها را در بازی نگه داشت.

چند دقیقه بعد فرصت طلبی آل‌کثیر مدافع استرالیایی گوا را به اشتباه انداخت تا مجبور به خطا پنالتی شود. این پایان کار نبود و شش دقیقه بعد سید جلال حسینی با ضربه سر پرسپولیس را پیش انداخت. بعد از کامبک شاگردان گل محمدی، پرسپولیسی‌ها بازی را آرام کرده و به پاس کاری پرداختند. اواخر نیمه نخست دوباره موتور خط آتش سرخ‌ها روشن شد و آن‌ها چند بار موقعیت‌های مسلم گلزنی را از دست دادند.

افزایش روی دروازه گوا جواب داد و دقیقه ۴۱ پهلوان موفق شد بار دیگر داور سوریه‌ای را مجبور به اعلام پنالتی کند. با این حال کنعانی‌زادگان توپ را به وسط دروازه و جایی که سینگ حضور داشت زد تا پرسپولیس فرصت افزایش اختلاف را از دست داده باشد.

نیمه دوم را پرسپولیس هجومی آغاز کرد و همان ابتدا فرصت رسیدن به گل سوم را داشت ولی دفاع بسته گوایی‌ها چنین اجازه‌ای به آن‌ها نداد. بعد از دقایق ابتدایی، جریان مسابقه آرام و کسل‌کننده به پاس کاری شاگردان یحیی گذشت و تنها شاهد تک حملات از سوی سرخ‌پوشان ایرانی بودیم.

اواخر مسابقه هندی‌ها جسارت بیشتری پیدا کرده و آرام آرام کوشیدند تا موقعیت‌هایی را روی دروازه پرسپولیس پایه‌ریزی کنند ولی حملاتشان چندان پر رمق نبود تا بازی با همین نتیجه به پایان برسد.

شرح گل‌:

۱-۰ (دقیقه ۲۰- ادوارد بدیا) - ضربه آزاد غیر مستقیم را بازیکنان گوا به تیر اول فرستادند تا بدیا به شیوه‌ای مشابه با دیدار پرسپولیس و الریان، با ضربه سر قفل دروازه لک را فرو ریزد.

۱-۱ (دقیقه ۱۸- مهدی ترابی) - ترابی پنالتی را خلاف جهت حرکت سینگ به گوشه سمت راست دروازه فرستاد.

۲-۱ (دقیقه ۲۴- سید جلال حسینی) - کرنر پرسپولیسی‌ها را دفاع گوا سراسیمه دور کرد اما ترابی توپ را کنترل کرده و به تیر دورتر فرستاد تا سید جلال با پرش و ضربه سر توپ را به از بالای سر سینگ به تور دروازه چسباند.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۵- ضد حمله سریع هندی‌ها، بازیکن گوا را از سمت راست محوطه پرسپولیس تک به تک کند اما مهار تماشایی لک سرخ‌ها را در بازی نگه داشت.

دقیقه ۱۷- پرسپولیسی‌ها کرنر را کوتاه شروع کردند و پاس در فضا خالی شش قدم محوطه گوا برای آل‌کثیر مدافع استرالیایی را مجبور به خطا کرد تا داور سوریه‌ای نقطه پنالتی را نشان دهد.

دقیقه ۳۹- پاس سریع وحید امیری را در محوطه گوا راه انداخت اما در آخرین قدم سینگ مقاومت کرد تا اختلاف حداقلی باقی بماند.

دقیقه ۴۰- پاس خوب ترابی برای مغانلو او را صاحب موقعیت خوبی کرد اما ضربه‌اش از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴۱- احسان پهلوان در کورس با مدافع گوا سرنگون شد تا داور باز هم یک ضربه پنالتی به سود این تیم اعلام کند.

دقیقه ۴۲- کنعانی‌زادگان توپ را درست به وسط دروازه زد تا سینگ با پا توپ را مهار کند.

دقیقه ۴۶- آل‌کثیر با پشت پا ترابی را تک به تک کرد اما ضربه او را گلر گوا به یک دست به کرنر فرستاد.

دقیقه ۴۸- ضد حمله سریع پرسپولیسی‌ها باعث شد تا آن‌ها پاسی را برای آل کثیر در جلو دروازه بفرستند و او دروازه را بگشاید اما داور به دلیل آفساید گل را مردود کرد.

دقیقه ۷۰- شوت آرام عالیشاه را دیراج سینگ به کرنر فرستاد.

دقیقه ۷۱- شوت پرقدرت و کات دار نعمتی از فاصله دور به شکلی خطرناک به بیرون رفت.

دقیقه ۷۸- مهدی عبدی قصد داشت از سد مدافع مقابل بگذرد که به نظر می‌رسید با کشیده شدن پیراهنش، به زمین افتاد ولی هتاب اعتقادی به پنالتی نداشت.

دقیقه ۸۳- ردی تلانگ با حرکت در عرض شوتی را روانه دروازه پرسپولس کرد که در دستان لک آرام گرفت.

نکات ویژه:

* گل گوا به پرسپولیس، نخستین گل تاریخ فوتبال هندوستان در لیگ قهرمانان آسیا بود.

* کنعانی زادگان قصد داشت نخستین ضربه پنالتی را برای پرسپولیس بزند که با مخالفت کادر فنی، ترابی پشت توپ ایستاد. دقیقه ۴۲ او بار دیگر فرصت زدن پنالتی را به دست آورد اما این موقعیت را هدر داد.

دروازه سینگ پس از ۱۸۰ دقیقه کلین شیت در آسیا، گشوده شد.

* ادوارد بدیا، گلزن گوا به دلیل مصدومیت در دقیقه ۶۶، زمین بازی را ترک کرد.

گوا هند پس از ۱۷ مسابقه شکست ناپذیری، مقابل نماینده ایران تن به شکست داد.

* پرسپولیس برای نخستین بار در تاریخ لیگ قهرمانان هر سه دیدار نخست مرحله گروهی را با برد پشت سر گذاشت.

کد خبر 488299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.