صالحی: کابل‌های برق سایت نطنز وصل و غنی‌سازی انجام می‌شود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که رییس سازمان انرژی اتمی کشور از وصل شدن کابل‌های سایت نطنز خبر داد و بر ادامه غنی‌سازی در این مرکز نیز تاکید کرد.

به گزارش ایمنا، «ابوالفضل عمویی» در تشریح نشست روز سه شنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به خبرنگاران گفت: جلسه فوق‌العاده کمیسیون با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با موضوع بررسی خرابکاری در سایت هسته‌ای نطنز برگزار شد. در این نشست آقای ابراهیم عزیزی، ریاست هیأت اعزامی کمیسیون امنیت ملی به سایت شهید احمدی روشن نطنز پس از حادثه ۲۲ فروردین ماه، گزارش بازدید هیأت اعزامی و پیشنهادهای این هیأت برای اصلاح شرایط را ارائه کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: «علی اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی هم در این جلسه توضیحاتی درباره آسیب وارد شده به کابل‌های انتقال برق سایت نطنز در اثر خرابکاری توسط «رضا کریمی» ارائه کرد.

عمویی با اشاره به سخنان صالحی مبنی بر اینکه کابل‌هایی که در این حادثه دچار اختلال شده بودند، به سرعت تعویض شده و در حال حاضر برق اصلی مرکز غنی سازی نطنز وصل شده است افزود: رئیس سازمان انرژی اتمی در این نشست تاکید کردند که به دلیل تدابیر صورت گرفته، غنی سازی در نطنز، هیچ وقت حتی در زمان قطع کابل اصلی برق، متوقف نشده و هم اکنون هم چندین زنجیره سانتریفیوژ در محلی که برق آن دچار آسیب شده بود، دوباره فعال شده است.

وی درباره بخش دیگری از سخنان رئیس سازمان انرژی اتمی که تاکید کرده بود هدف دشمن توقف غنی سازی در ایران است که محقق نشده، افزود: صالحی در این نشست تاکید کرد که با اتکا به قانون مجلس ما به سرعت، غنی سازی ۶۰ درصد را برای تأمین نیازهای داخلی آغاز کردیم و به دشمنان توانمندی بومی کشور را نشان دادیم.

سخنگوی کمیسیون انرژی اتمی عنوان کرد: بر اساس گزارش ارائه شده در این جلسه، دشمنان جمهوری اسلامی ایران از جمله رژیم صهیونیستی تلاش‌های مکرری برای خرابکاری صنعتی در برنامه هسته‌ای ایران داشته‌اند که موارد متعددی از آنها با تلاش نیروهای فنی و امنیتی سازمان کشف و خنثی شده است.

وی اضافه کرد: در ادامه این جلسه، نمایندگان عضو کمیسیون با طرح نظرات خود بر تقویت تدابیر پیشگیرانه حفاظتی در مراکز حساس وابسته به سازمان انرژی اتمی تاکید کردند و خواستار تمرکز در امنیت و حفاظت در سازمان انرژی اتمی شدند.

عمویی با بیان اینکه اعضای کمیسیون از اقدام به موقع دانشمندان هسته‌ای کشور در غنی سازی ۶۰ درصد در سایت نطنز تقدیر کردند، خاطرنشان کرد: در این جلسه مقرر شد که با توجه تحولات جاری در موضوعات سیاست خارجی، علیرغم محدودیت‌های بهداشتی در مجلس، کمیسیون امنیت ملی در هفته‌های آینده بنا به اقتضا جلسات فوق‌العاده برگزار کند.

منبع: ایرنا
کد خبر 488283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.