اورژانس بیماران کرونایی را به مراکز درمانی خاص منتقل می‌کند

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه در موج چهارم شیوع کرونا شاهد افزایش چشمگیر تعداد تماس‌های مردمی با اورژانس هستیم، گفت: در این شرایط پیچیده تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ بیماران کرونایی را به مراکز درمانی دارای تجهیزات خاص منتقل می‌کنند.

به گزارش ایمنا، مجتبی خالدی با اعلام این مطلب، اظهار کرد: سازمان اورژانس کشور از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ در این سازمان با تمام قوا آمادگی ارائه خدمات را به مردم عزیز مهیا کرد و در چند حوزه به صورت ویژه اقدامات لازم انجام شد که نخستین مرحله بحث پاسخگویی به سوالات مردم بود.

وی ادامه داد: در اواخر سال ۹۸ سوالات متعددی در ذهن مردم از جمله اینکه علائم بیماری چیست و چه اقداماتی را باید انجام دهند وجود داشت و به خاطر اینکه یک مرجع علمی پاسخگو این عزیزان باشد سازمان اورژانس کشور یک زیر سیستمی از خط ۱۱۵ را به پاسخ دهی به مردم اختصاص داد.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور تصریح کرد: نکته دوم بحث انتقال بیماران مشکوک به بیماری کووید ۱۹ بود که باید انجام می‌شد که طبیعتاً این افراد نیز باید پروتکل‌های ویژه‌ای برای آنان انجام می‌شد و به بیمارستان‌های خاصی منتقل می‌شدند که خدمات مناسب با بیماری کووید ۱۹ را دریافت کنند و مرحله سوم هم جابجایی بیماران کرونایی از بیمارستان‌ها به بیمارستان‌های مجهز تر بود که طبیعتاً اگر بیماری به یک بیمارستانی مراجعه می‌کرد و به دلیل نداشتن امکانات یا شرایط خاص لازم بود که این بیمار به بیمارستان خاص کووید ۱۹ منتقل شود با توجه به تجربه، دانش، مهارت و تجهیزات حفاظت فردی که در اورژانس پیش بیمارستانی در آن زمان فقط وجود داشت این مسؤولیت به اورژانس کشور واگذار شد و در این مهم نیز تکنسین‌های اورژانس اقدامات لازم را انجام دادند.

خالدی اضافه کرد: با موج چهارم شیوع کرونا شاهد افزایش چشمگیر تعداد تماس‌های مردمی با اورژانس پیش بیمارستانی هستیم و نسبت به هفته گذشته و اواخر اسفند تعداد تماس‌ها با اورژانس جهت ارائه مشاوره در حدود هفت برابر افزایش داشته است.

وی افزود: تعداد مأموریت‌های اورژانس پیش بیمارستانی در زمینه بیماری کرونا در موج چهارم نسبت به هفته پیش و اواخر سال ۱۳۹۹ تقریباً حدود هشت برابر افزایش پیدا کرده و مأموریت‌های جاری مانند بیماری‌های قلبی، تنفسی و مغزی تا ۴۰ درصد رشد داشته است.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به اینکه همه مردم باید نکات مربوط به بیماری کووید ۱۹ را جدی بگیرید و علائم ساده‌ای مثل تب و خستگی و بدن درد به عنوان علائم اولیه بیماری کووید ۱۹ را جدی بگیرند، گفت: در اینگونه موارد حتماً با شماره‌های ۴۰۳۰ و ۱۱۵ تماس بگیرند و اطلاعات تکمیلی را دریافت کنند در صورتی که علامت‌هایی مثل تنگی نفس را پیدا کردند حتماً با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند تا به بیمارستان‌ها انتقال داده شوند و در صورتی که مشکلات جدی در خصوص ارائه خدمات در مراکز درمانی داشتند می‌توانند با شماره ۱۹۰ به عنوان مرکز پیشنهادات و انتقادات و شکایت‌های وزارت بهداشت به صورت ۲۴ ساعته تماس بگیرند.

ارائه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در سوانح عمدی و غیرعمدی، حوادث غیر مترقبه و فوریت‌های پزشکی در هنگام بروز بیماری‌های نوپدید، جدید و بلایای طبیعی و انسان ساخت برای آحاد مردم یا هر ملیت و تابعیتی از وظایف و مأموریت‌های اصلی سازمان اورژانس کشور است.

منبع: ایرنا

کد خبر 488208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.