میزان اختصاص بودجه برای تحقق راهبردهای برنامه اصفهان ۱۴۰۵

مدیر برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان بودجه تخصیص یافته به انواع پروژه‌ها برای تحقق هر یک از اهداف کلان و خرد برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ را تشریح کرد.

سعید ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: هدف کلان برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ کاهش آلودگی‌های محیطی با تمرکز بر کاهش تولید آلاینده‌های هوا است که در این راستا بیش از چهل و یک هزار میلیارد ریال بودجه تخصیص یافته تا در قالب ۸۱۱ پروژه اجرایی شود.

وی افزود: از مجموع ۸۱۱ پروژه در نظر گرفته شده برای کاهش آلودگی‌های محیطی با تمرکز بر کاهش تولید آلاینده‌های هوا، تعداد ۴۹۱ پروژه در ارتباط با افزایش مطلوبیت حمل و نقل غیر موتوری و همگانی نسبت به وسایل نقلیه شخصی، ۲۲ پروژه کاهش آلودگی ناشی از تردد ناوگان بار در داخل رینگ چهارم ترافیکی، ۲۸۰ پروژه در ارتباط با حفظ سرانه فضای سبز اکولوژیک با تأکید بر عدم فشار به منابع آب‌های زیرزمینی و ۱۸ پروژه در راستای کاهش آثار نامطلوب دفع پسماند است.

مدیر برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان ارتقا جایگاه شهر اصفهان با تمرکز بر توسعه گردشگری، فرهنگ و هنر را یکی دیگر از عناوین اهداف برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ خواند و گفت: در این راستا ۷۹۸ پروژه در نظر گرفته شده و بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تحقق آن در بودجه مصوب ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: از مجموعه ۷۹۸ پروژه ارتقا جایگاه شهر اصفهان با تمرکز بر توسعه گردشگری، فرهنگ و هنر، تعداد سه پروژه برای تقویت بازاریابی صنایع دستی و محصولات هنری، ۷۹۵ پروژه برای ارتقا کمّی و کیفی فضاهای شهر، جاذبه‌ها و رویدادهای متنوع پیش بینی شده است، همچنین در خصوص افزایش تصدی‌گری بخش خصوصی در مدیریت گردشگری انبوه و برنامه‌ریزی و استقرار ساختار دائمی گردشگری به همراه زیرساخت‌های مرتبط با آن است.

ابراهیمی افزایش بهره‌وری سرمایه‌های سازمانی را از دیگر موارد مورد تاکید برشمرد و گفت: برای تحقق این هدف ۱۲۲ پروژه با پیش بینی بودجه در حدود سه هزار و پانصد میلیارد ریال، در نظر گرفته شده که ۱۰۸ پروژه به منظور افزایش بهره‌وری هزینه‌های نت و انرژی در چرخه عمر دارایی‌ها با حفظ کیفیت خدمات و ۱۴ پروژه برای ارتقا بهره‌وری سرمایه فرایندی و اطلاعاتی شهرداری در نظر گرفته شده است.

کد خبر 488203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.