۲۲۰ دوربین کنترل ترافیک و ثبت تخلف در کرمانشاه نصب می‌شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار کرمانشاه از نصب ۲۲۰ دستگاه دوربین کنترل ترافیک و ثبت تخلف تا پایان سال جاری در این شهر خبر داد و گفت: اکنون ۱۰ عدد دوربین ثبت تخلف و ۲۲ دوربین کنترل ترافیک در حال فعالیت است.

به گزارش ایمنا، محسن ارجمندی اظهار کرد: با توجه به تعداد بالای تقاطع‌ها در این کلانشهر تعداد ۱۷۰ عدد دوربین کنترل ترافیک تا پایان سال نصب خواهد شد که به علت نیاز به سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد تومانی این کار توسط پیمانکار صورت می‌گیرد و انتخاب پیمانکار مربوطه نیز در مراحل پایانی است و ۵۰ عدد دوربین کنترل سرعت نیز علاوه بر دوربین‌های کنترل ترافیک در معابر شهری نصب خواهد شد.

وی با بیان اینکه محل نصب دوربین‌ها در نقاط حادثه‌خیز به صورت دقیق تعیین شده است، افزود: بر اساس آمار و اطلاعات موجود در سال ۹۸، ۱۰۵ نفر بر اثر تصادفات درون شهری جان خود را از دست دادند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار کرمانشاه ادامه داد: به علت آمار بالای جان‌باختگان حوادث رانندگی برنامه بلندمدت و کوتاه مدتی از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه برای کاهش این حوادث تدوین شده است.

وی تصریح کرد: برای کاهش سرعت وسایل نقلیه از سرعت گیرهای استاندارد ۲.۵ سانتی متری استفاده می‌شود و هر ۲ هفته یک‌بار امکانات نصب شده تعمیر خواهد شد.

ارجمندی با اشاره به تأثیر نصب سرعت گیر در معابر و خیابان‌های پرخطر شهر کرمانشاه، گفت: تا ابتدای بهمن سال گذشته کاهش ۵۰ درصدی تلفات حوادث رانندگی شهری به ثبت رسید اما در بهمن بخاطر کمبود امکانات برای تعمیر سرعت گیرهای نصب شده تعداد موارد تصادف فوتی از سه نفر به ۹ تن افزایش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه در مجموع سال ۹۹ کاهش ۴۴ درصدی تلفات حوادث رانندگی شهری در کرمانشاه به ثبت رسید که نشان از اهمیت اقدامات صورت گرفته است، اظهار کرد: تعدادی از رانندگان قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به خصوص سرعت مجاز در معابر شهری را رعایت نمی‌کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار کرمانشاه تاکید کرد: در بسیاری از موارد به دلیل سرعت بالای وسایل نقلیه، مردم درخواست نصب سرعت گیر در محلات را به این سازمان می‌دهند که اکنون ۴۰ درخواست مردمی برای نصب سرعت گیر ارجاع شده است.

وی با اشاره به موضوع خط کشی خیابان‌های کرمانشاه اظهار کرد: کیفیت خط کشی خیابان‌ها بر اساس آزمایش‌های صورت گرفته مطلوب است اما آلودگی شهری باعث کمرنگ شدن آنها شده که نیاز به شست و شوی مجدد دارند.

منبع: ایسنا

کد خبر 488168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.